Eindelijk...

Na jaren zal het me eindelijk toch eens lukken : een leuke en boeiende hobby . En kijk er bestaat waarachtig een forum met zielsverwanten .
Ik wou men voorraad oude horloges via ‘ebay’ verkopen . Toen ik wat snuisterde tussen het andere aangebodene kwam ik tot het besef dat ik een beginnende verzameling wou verpatsen . Neen dus ! Ik heb de lievertjes er terug afgehaald en ben beginnen bieden op enkele mooie oude stukken . Een ervan , een ‘Girard Perregaux’ bleek na enkele dagen onttrokken te zijn , tot mijn grote spijt (zie foto) en ben er nog van aangedaan !!

Mijn beste Michiel,

Welkom bij de club van zielsverwanten.
Je zal het hier ongetwijfeld snel naar je zin hebben en de wijsheid der horlogemagie met gepaste trots doen verkrijgen.
En wat die ‘Girard Perregaux’ betreft:

“Beheers je gevoel voordat het jou beheerst”

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

'k Was eigenlijk nog niet uitgepraat . Het komt ook door het vinden van dit forum dat de microbe me te pakken heeft , vooral de prachtige foto’s die hier te vinden zijn van al even prachtige restauraties ( voor/na) . Je raakt er echt van ontroerd.
Zou ik nu toch me laten inschrijven voor een cursus horloge/uurwerkmaker ?? Ondanks het kapitaal dat je moet besteden aan een en ander !
Ik ga het er toch op wagen… in september '08 begint er een nieuwe cursus (Antwerpen Londenstraat) twee avonden x 2 u /week .
mvgr
Michiel

Mijn beste,

Leuk te horen dat je deze cursus gaat volgen.
En al is het misschien nog wat vroeg, ik wens je dan ook veel genoegen bij het volgen van deze cursus. Hou ons in beslist op de hoogte.:wink:

Orologio Signaturis Temporis

Hoi Michiel,

Welkom op dit fraaie forum. Een wijs besluit je verzameling te houden! Je zult meer plezier hebben van het uitbereiden er van.

Groeten,

Martin

Ja hoor , zal ik zeker doen . Het aanbod hier in Vlaanderen is niet heel groot wat die horlogemakerstudie betreft ; er wordt zelfs gefluisterd dat het aantal vakmensen in dalende lijn is !!?? Maar met mijn opleiding van electro/mechanicus moet ik zeker slagen .Ik heb ondertussen al enkele nieuwe ouwertjes (bijna) in m’n bezit ( pontiac-hydraulica ; omega-seamaster cosmic '68(zie foto) ; anker ; cap ; )(enne voor niet veel geld!) en degene die ik al had : omega-seamaster 600('65) en een pontiac-quartz '77.(ik moet dringend een goed digi-cammetje aanschaffen)
groetjes

Welkom op het forum. Ik denk dat je de komende tijd wel flink door het virus wordt aangestoken.

Enne als echte Nederlander wil ik natuurlijk wel weten wat zo’n horlogeopleiding in Antwerpen kost. Ik loop al enige tijd rond om dat ook maar eens te doen, lijkt me namelijk super leuk.

Beste Jurgen , kijk eens op onderstaande link. Ik dacht dat het inschrijfgeld 360,-euro is , plus nog wat voor aanschaf gereedschap .

http://www.uurwerkmaken.be/
groetjes
Michiel

Ah! Wieder ein mitglied!
Welkom tussen de liefhebbers…
Jur

Welkom op dit horlogeforum. Goed idee om de horloges aan te houden en de verzameling uit te breiden. Ik zou zo’n cursus ook wel willen doen, maar heb er absoluut geen tijd voor. Ik hou het ‘maar’ bij dit forum en af en toe een horloge erbij:).

Welkom hier!

Welkom op het forum.