Als je geen tijd of zin hebt om hier wat aandacht en tijd in te steken kun je beter stoppen met deze hobby. En er is echt giga veel info te vinden op internet en youtube. En er zijn geen short cuts in dit metier, tenminste, als je er echt iets van wilt begrijpen. Succes!
Wat vind je precies mooi? Een perpetual calendar is een knappe, maar prijzige en wat mij betreft ook wel enigszins zinloze complicatie. Daarnaast maken veel merken (waaronder zeer dure) er vanwege allerlei technische of creatieve beperkingen best wel een zootje van om al die informatie te presenteren, waardoor het zeker niet altijd de mooiste horloges hoeven te zijn.
Ondertussen heb je een budget waarvoor een nette kast met automaat en saffierglas al heel wat is.
Ik zou je aanraden om te zoeken naar een horloge met een mooi uitgevoerde dag/datum en/of maanfase in plaats van je blind te staren op een perpetual calendar.
Hmm, als je aangeeft dat je niet weet wat een perpetual calendar is, dan zou ik me als ik jou was daar toch ook eerst een klein beetje in verdiepen. Want dan kom je er ook al heel snel achter dat wat je vraagt eigenlijk niet helemaal kan
Gaat idd een beetje alle kanten op. Maar geeft niks. Je bent duidelijk nog een zoekende beginner en daar is helemaal niks mis mee. Ik denk dat jij eens zou moeten kijken naar de Seiko 5KX-modellen. Kwalitatief prima horloges, uitstekend merk, 100m waterdicht, mét zichtbodem en ruim binnen door jou eerder genoemd budget. Oh ja, nog een tip: de nieuwe 38mm versie is erg leuk, vind ik.
Succes en veel plezier met het vinden van jouw ideale horloge!