Eindeloze zoektocht deel 2

Hallo iedereen, hier ben ik weer.

Ik heb een paar coole horloges gezien met een ‘perpetual calendar’ uurwerk.

Nu ik vroeg me af of jullie wat suggesties hebben?

Liefst 40mm als dit mogelijk is.

Verplichtingen: automatisch (self winding)
Saphier glas

Voor de rest zou Ik het nie weten :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Ik wel. Budget? Niet onbelangrijk :joy:

Oh en liefst rond de 500 euro Max ik zou wel hoger kunnen gaan

Dit is denk ik geen perpetual kalender maar deze vind ik persoonlijk ook heel mooi. Weet iemand het model hier van?

Perpetual calendar, automaat en 500 euro clasht in mijn hoofd.

Dit is een Orient RA-AK0310S10B

2 likes

Een perpetual calendar met automaat…dan ga je je budget toch moeten vermenigvuldigen met factor 7 a 8 (minimum) denk ik om aan eentje te komen.

2 modellen waar ik dan aan denk (2dehand)

• Montblanc Heritage spirit 110715
  • Frederique Constant Manufacture Slimline Perpetual Calendar
2 likes

Als je geen tijd of zin hebt om hier wat aandacht en tijd in te steken kun je beter stoppen met deze hobby. En er is echt giga veel info te vinden op internet en youtube. En er zijn geen short cuts in dit metier, tenminste, als je er echt iets van wilt begrijpen. Succes!

Wat vind je precies mooi? Een perpetual calendar is een knappe, maar prijzige en wat mij betreft ook wel enigszins zinloze complicatie. Daarnaast maken veel merken (waaronder zeer dure) er vanwege allerlei technische of creatieve beperkingen best wel een zootje van om al die informatie te presenteren, waardoor het zeker niet altijd de mooiste horloges hoeven te zijn.

Ondertussen heb je een budget waarvoor een nette kast met automaat en saffierglas al heel wat is.

Ik zou je aanraden om te zoeken naar een horloge met een mooi uitgevoerde dag/datum en/of maanfase in plaats van je blind te staren op een perpetual calendar.

Hmm, als je aangeeft dat je niet weet wat een perpetual calendar is, dan zou ik me als ik jou was daar toch ook eerst een klein beetje in verdiepen. Want dan kom je er ook al heel snel achter dat wat je vraagt eigenlijk niet helemaal kan :wink:

We zien je graag terug met deel III en IV

1 like

Hahahah sorry :joy:

We zijn weer een beetje verder en nu denk ik eerder aan een dive horloge hahah.

Ik ga echt van hak op den tak, sorry!

Ik was nu vrij overtuigd van deze

orient-ra-aa0003r19b

Maar die heeft dan weer geen transparante achterkant.

Maar dan denk ik dat het weer niet super belangrijk is

1 like

Dat moet lukken! Al bij Wolbrook gekeken?

1 like

Super mooi moet ik zegge !

1 like

Goeie tip

1 like

Gaat idd een beetje alle kanten op. Maar geeft niks. Je bent duidelijk nog een zoekende beginner en daar is helemaal niks mis mee. Ik denk dat jij eens zou moeten kijken naar de Seiko 5KX-modellen. Kwalitatief prima horloges, uitstekend merk, 100m waterdicht, mét zichtbodem en ruim binnen door jou eerder genoemd budget. Oh ja, nog een tip: de nieuwe 38mm versie is erg leuk, vind ik.
Introducing The Seiko 5 Sports SKX Series Mid-Size 38mm Models

Succes en veel plezier met het vinden van jouw ideale horloge!