Een automatisch horloge (en dat zeg je te zoeken) is ook
Verschil is alleen dat genoemde Sugess een handwinder is.
Welkom op HF, in ieder geval! En je zoekt een witte raaf. Nee, ik kan eigenlijk geen horloge bedenken dat aan al jouw eisen voldoet. Ik zou zelf, als het per se een mechanische chrono voor 500 Euries moet zijn, voor een Sugess gaan, idd. Ziet er best gaaf uit. Zeker voor het geld en in diverse uitvoeringen verkrijgbaar. En ik bedoel, een mooie achterzijde is toch ook wel fijn, toch?
Wat voor automaat zoek je precies? Als ik dit zo lees ben je op zoek naar een autoquartz. Wel automatisch, maar niet mechanisch.
Als je hier op het forum automatisch roept denkt iedereen aan een mechanische automaat; dat wil zeggen met een rotor word door polsbeweging de veer opgewonden.
Er bestaan ook automatische quartz horloges, hierbij wordt de “batterij” opgeladen door de rotor en loopt het uurwerk zelf op die batterij.
Ach, het gros van de chrono’s wordt helemaal nooit gebruikt om wat te timen, dus kun je ook voor deze gaan. Ziet er op het eerste gezicht uit als een chrono, dus gewoon niks zeggen
Ik mijd altijd het gebruik van draaibare bezels; weet je hoeveel herrie die dingen maken? Vooral omdat je hem na gebruik weer op 0 moet zetten (tenminste, dat wil ik dan) wat een geratel
Bij een eitje koken kan het misschien nog, eerst de afzuigkap op standje orkaan, dan hoor je de bezel hopelijk niet