Eindeloze zoektocht

Een automatisch horloge (en dat zeg je te zoeken) is ook

Verschil is alleen dat genoemde Sugess een handwinder is.

Welkom op HF, in ieder geval! En je zoekt een witte raaf. Nee, ik kan eigenlijk geen horloge bedenken dat aan al jouw eisen voldoet. Ik zou zelf, als het per se een mechanische chrono voor 500 Euries moet zijn, voor een Sugess gaan, idd. Ziet er best gaaf uit. Zeker voor het geld en in diverse uitvoeringen verkrijgbaar. En ik bedoel, een mooie achterzijde is toch ook wel fijn, toch? :wink:

1 like

Heeft wel een datum, maar het is geen chrono :wink:

1 like

mijn ervaring is dat het zoeken de hobby nog interessanter maakt :grinning:

1 like

Wat voor automaat zoek je precies? Als ik dit zo lees ben je op zoek naar een autoquartz. Wel automatisch, maar niet mechanisch. :thinking:
Als je hier op het forum automatisch roept denkt iedereen aan een mechanische automaat; dat wil zeggen met een rotor word door polsbeweging de veer opgewonden.
Er bestaan ook automatische quartz horloges, hierbij wordt de “batterij” opgeladen door de rotor en loopt het uurwerk zelf op die batterij.

Ik bedoel mechanische automatisch. Ik dacht dat de andere een mechanische was

1 like

Ah ok, wel mechanisch dus.
Mechanisch maar niet automatisch noemen we meestal een handwinder :innocent:

Sorry hahaha, dacht dat het altijd was

Mechanische = handwinder

Automatisch = self winding

Quarts = batterij

En dan natuurlijk de andere soorten nog

:blush:

1 like

Het valt ook niet mee al dat jargon als je hier binnen komt vallen :sweat_smile:
En dan hebben we het nog niet eens over alle afkortingen die hier in gebruik zijn :grin:

Je hebt helemaal gelijk, ik zat totaal niet op te letten. Juist datum en een aparte seconde subdial. Geen Chrono dus.:sweat_smile:

Hoe dan ook hij valt af :joy:

1 like

Ach, het gros van de chrono’s wordt helemaal nooit gebruikt om wat te timen, dus kun je ook voor deze gaan. Ziet er op het eerste gezicht uit als een chrono, dus gewoon niks zeggen :shushing_face: :grin:

2 likes

:joy:

1 like

Als je iets vindt dat aan je eisen voldoet, koop er dan gelijk twee! :grin:

Nou zeg, zonder m’n Navitimer zou ik geen ei kunnen koken hoor :wink:

2 likes

Daar gebruik ik de timer van de kookplaat voor, geen horloge :rofl:
Heb zelf de nodige chronografen, maar veel meer dan ermee spelen doe ik nauwelijks :blush::grin:

2 likes

Als het geen chronograaf hoeft te zijn en wel aan alle andere eisen mag voldoen:

https://www.amazon.de/-/en/gp/aw/d/B07HKMCYP2?psc=1&ref=ppx_pop_mob_b_asin_title

Precies 42mm, saffier en 10bar wr met schroefkroon. Met een japanse automaat van orient zelf inclusief power reserve meter.

Poosje zelf gehad, maar uiteindelijk weer verkocht. Was een leuke combi tussen sportief en formeel. Heb er destijds 170,- voor neergelegd op Amazon.

Daar is een draaibare bezel voor ontworpen, toch?

1 like

Ik mijd altijd het gebruik van draaibare bezels; weet je hoeveel herrie die dingen maken? Vooral omdat je hem na gebruik weer op 0 moet zetten (tenminste, dat wil ik dan) wat een geratel :grimacing: :grimacing:
Bij een eitje koken kan het misschien nog, eerst de afzuigkap op standje orkaan, dan hoor je de bezel hopelijk niet :sweat_smile:

Eens een Vostok proberen. Bij deze absoluut geluidloos.

Deze is traploos, dus geratelloos.

Foto is ter illustratie.
Ik heb er net nog 4 meer getest, en het is bij allemaal hetzelfde.

1 like

Beweegt de bezel mee van dit soort toesteken? :o

1 like