Eindeloze zoektocht

Hallo iedereen!

Ik zit pas in de horloge wereld, ik heb recent mij eerst gekocht. De Seiko snkl43k1

Super toeste maar ik zou graag iets meer gesofisticeerd willen. Nu ik heb veel verijsde en dit maakt het alleen maar moeilijker.

Ik zoek it’s rond de 40mm niet groter dan 42mm

Saphier glass

Automatisch

Power gauge

Chronograaf

En dan de datum.

Ben ik te moeilijk hier in want ik vind helemaal niets.

En hoe gaan jullie tewerk om een nieuw toestel te zoeken?

Alvast bedankt voor de hulp!

3 likes

Power reserve EN chrono lijken me moeilijk te combineren.

Voor de rest is dit een 41mm automatische chrono met saffier en datum vandaag om m’n pols.

Misschien nog een budget meegeven?

1 like

Veel YouTube filmpjes kijken :wink: een heerlijke bezigheid.

1 like

Rond de 500 euro het liefste. Minder mag altijd!

En die ziet er super uit! Welk merk is het?

Hahaha ok danku

1 like

Een

-5960R Patek
-Glashütte Original Senator Chronograph Panorama Date
-Zenith El Primero Chronomaster
-Maurice Lacroix ML30

Owh 500 euro budget jup dat was wel handig geweest om te weten dan blijft er niks over.

2 likes

:thinking:

En dyslectie :’)

2 likes

Dan mag het :grinning:

Mooi horloge om mee te beginnen hoor! Seiko is en blijft een mooi liefhebbersmerk. Ik had ooit m’n Momster verkocht omdat ik klaar was voor “serieuze” horloges en kreeg na een jaar spijt. teruggekocht en bijna elke week wel een keer om de pols.

Ik zou gewoon lekker rondhangen op het forum, NA berichten lezen en in de blauwe hoek rondkijken. Dan komt er vanzelf vanalles voorbij dat je wilt hebben :+1:

Al die vereisten wordt lastig.
Dichterbij dan dit gaat het denk ik niet worden:
https://sugesswatch.com/collections/chrono/products/copy-of-chrono-master-su1906sb
Een handwinder zonder datum, maar verder is alles volgens wens.

1 like

Ja ik zat ook al aan Sea-Gull te denken. Qua prijs gaat het tricky worden (zeker power reserve + chrono: ik vrees dat het het een of het ander wordt).

Je zou ook nog eens bij de Poolse vrienden van G. Gerlach kunnen kijken, of eventueel een jonggebruikte Tissot Couturier misschien?

1 like

Zoiets?

Inderdaag 500€ zit je echt wel onderaan voor een mechanische chrono.
Maar ik zou ook een Seagull aanraden. Maar geen datum en geen automaat. Wel een leuk kijkvenster. Uurwerk is oorspronkelijk een Venus 175, Breitling gebruikte het ook. In 38, 40 en 42mm. Met plexi of saffier te verkrijgen.

Eventueel een Poljot Sturmanskie. Zeer rijke historie achter het horloge. Plexi glaasje, handwinder en datum. Meerdere versies/kleuren bestaan. Is een vintage. Spijt dat mijne verkocht is soms.

Ofwel pak je een leuk (niet chrono) horloge voor die prijs - heb je veel meer keuze.

Dan zal je de eis voor een chrono én automaat los moeten laten wil je wat te kiezen hebben…

1 like

Sinn 903 … ze hebben de designs/rechten van Breitling’s Navitimer.

Maar dan moet je nog wat verder sparen voor die Sinn. Voor de Breitling nog veel langer

Je bent in ieder geval consequent! :wink:

Verder kwam ik de Orient FEZ09004W tegen. Hij heeft een power gauge, is chrono, 41mm, automaat… Never mind, hij heeft geen datum aanduiding :sweat_smile:.

Gewoon even rondhangen op het HF en loeren in het blauwe gedeelte…

Welkom!

Ziet er wel super uit!

Jammer genoeg is automatisch ook een vereiste Hhahaha sorry!

Die gerlach ziet er prachtig uit! Jammer genoeg is het een mechanische. Maar heel erg bedankt voor de suggestie!