Eindhorloge

Ik hoop van ganser harte dat het ultieme einde-horloge niet bestaat. Het zou het einde van m’n passie betekenen…

3 likes

Ik heb in de jaren dat ik me bovengemiddeld interesseer in horloges al één iets geleerd: panta rhei. Alles stroomt. Smaken evolueren. Je eigen smaak. De mode. De gewoonten. De druk van peers. Je financiele mogelijkheden.

Ik begrijp je behoefte om je collectie tot 2/3 horloges te beperken. Dat vind ik persoonlijk ook een mooie missie. In de beperking toont zich de meester.

Maar ik wil nog niet denken aan m’n eindhorloge. Dat mogen ze rond m’n pols doen als ik de kist in ga. En ik heb om bovenvermelde redenen geen idee wat dat zal worden, en ook geen behoefte om daarover na te denken.

4 likes

Ik heb dit horloge inmiddels zo’n 2 jaar in bezit en dit was voor mij ook het ‘eindhorloge’. Ik ben dan ook een behoorlijke poos niet op het forum aanwezig geweest. Sinds kort weer terug en alweer best wat rondgekeken. Conclusie - het is voor mij nog steeds m’n grail.
Pak de tip van hierboven: bestel m lekker bij de AD.

1 like

Misschien is dat wel de beste tip😝 uitloggen van HF😝

4 likes

Prachtig exemplaar! Ik snap je keuze

1 like

1908 FTFY.

11 likes

Ik zou bij jouw duiker en allrounder eerder een gouden dresswatch adviseren, staan paar mega mooie klatsers in het blauw! En hoewel goud, altijd minder opvallend dan the big R :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik vind het toch fascinerend.
De laatste tijd lees ik hier op het forum best veel over collectie indammen, terug naar 1 horloge, eindhorloge, enzovoort.

Wat zit daarachter?

Dit vind ik erg grappig.

Dit is voor de komende 5 jaar mijn eindhorloge.

Een einde houdt een punt in de tijd in dat iets ophoudt.

De OP zou in eerste instantie een toevoeging zijn aan de collectie, en dan als 3 watch collection door gaan. En dan niks meer bijkopen. En dan op latere leeftijd de collectie uitdunnen en de OP houden.

Ik vind de overlap tussen de OP en de Explorer 1 wel erg groot. Zou je, zoals elders ook al wordt gesuggereerd, niet liever uitbreiden naar een chrono, dresser of op z’n minst iets dat geen oyster band heeft?

1 like

De OP is veel mooier en interessanter dan de saaie Explorer. Advies is om de OP aan te schaffen. Subtiel, mooi en kan bij bijna alle gelegenheden. Drie stuks voor nu en dan kun je de Explorer later inruilen voor iets interessants, een chrono bijvoorbeeld :wink:

1 like

2 likes

Voor mijn gevoel is de Explorer sportiever met de dubbele sluiting en de 3,6,9.

De OP is toch meer onder de radar als zijnde geborstelde band en eenvoudige sluiting, en elegant door de gepolijste kast en de sunburst en gouden accenten.

De 54 is meer een beater, zwemmen, dagjes weg, klussen in de tuin en vakantie en dergelijke.

Datejust is imho net te aanwezig met de PCL en vindt zelf dat een Datejust het beste staat met jubilee en fluted bezel

“Beauty is in the eye of the beholder.”

Dat is Engels voor: zelden zoiets lelijks gezien. :sweat_smile:

Hear hear. Toen ik mij dit besefte had ik opeens zoveel minder keuzestress.

4 likes

Ik ben ervan overtuigd dat hij goed in je collectie past. Fris kleurtje, en met het model kan je alle kanten op!
Mooi trio :ok_hand:t2:
En aangezien die itch er al even is… Dan weet je wat dat betekent :face_with_peeking_eye:

2 likes

Dan denk ik maar dat ik eens moet gaan praten met meneer de AD, benieuwd wat de levertijden zijn tegenwoordig

Eens, maar voor sommigen resulteert dat in een 30+ horloge verzameling :joy: mooi is dus niet enige criterium maar dat snapt men wel hoop ik

2 likes