Voor mij is dit mijn perfecte 2 Watch Collection. Met vakantie gaat de Tudor mee en dag dagelijks lekker afwisselen met de Explorer.
Een Rolex Oyster Perpetual 36 zilver trekt al mijn aandacht sinds de release, heerlijk onder de radar, sportief, elegant en ook nog alle kwaliteiten van Rolex .Maar kan een Oyster perpetual naast de Explorer en de 54 in de collectie? De Oyster Perpetual staat nu al een paar jaar op een laag pitje.
En hierbij bedacht ik mij, dat inderdaad de Datejust perfect kan onder een pak of andere nette gelegenheden. Helaas vindt ik persoonlijk de Datejust net te opvallend met de Cyclops op het glas en de Jubilee band, daarbij gezegd hebbende hou ik zelf niet van PCL en valt voor mij de oysterband ook af.
Uiteindelijk komt nu toch weer de Oyster Perpetual in mijn gedachte rondspoken, Zou dit nu dan toch mijn eind horloge worden die echt bij elke gelegenheid gedragen kan worden?
Eerst maar eens op vakantie en daar rustig over dit “first world problem” nadenken. En dan misschien toch maar naar de vakantie langs de AD en kijken wat de mogelijkheden zijn.
Ik heb het verschil tussen de Explorer 1 en OP nooit begrepen maar mijn keuze tussen die twee zou de OP zijn omdat die tenminste nog in enkele mooie kleur varianten te krijgen is. De Explorer 1 vind ik doodsaai. Waarom is dat horloge in hemelsnaam alleen maar in het zwart verkrijgbaar.
Een OP is voor veel gelegenheden geschikt, de BB is gewoon een echte duiker dus mist er nog maar 1 soort: de echte dresser.
Daarom lijkt me een Cellini de optimale aanvulling als je per se een Rolex wilt.
vind ik mooi. Maar voor mij werkt een ‘one-watch-collection’ niet. Dat is me écht te eentonig. Ik heb minimaal één duiker nodig en één auto/chrono. Daar zou ik mogelijk mee kunnen leven. De duiker moet dan goed waterdicht zijn en niet te kostbaar, zodat ik er zorgeloos overal mee naartoe kan reizen en mee kan zwemmen/snorkelen. De auto/chrono moet gewoon mooi zijn en goed werken oh ja en een Autavia, Monaco of Carrera zijn; da’s ook een vereiste.
Ik ben het met @fdpg1963 eens wat betreft de OP. Zeker in 36mm past die bij elke gelegenheid en een hoop leuke kleuren om uit te kiezen. Vind zelf de Pistachio een erg mooie kleur. Wie weet, ooit…
Niet denken in "eind"horloge, waarom? over 3 jaar kan dat weer heel anders zijn en waarom jezelf vastpinnen op iets, is je horloge-reis afgelopen, gaat er niks leuks meer komen de komende jaren?
Ik verwacht niet op één eindhorloge uit te komen ooit. Ik vind het wisselen van look, kleurencombi, bandjes veel te leuk. Met een neutraal horloge zoals een zilveren datejust of een Explorer I zou ik dat misschien kunnen onderhouden, maar daar zou ik dan weer niet comfortabel mee aan het strand gaan liggen of mee op stap gaan.
Wat waarschijnlijk op een dag mijn eindstation wordt qua vaste collectie? Seamaster voor de zon, Cartier als stijlvol gekleed horloge en een Datejust als dagelijks horloge. En daarnaast vind ik dan de hobby nog steeds dermate leuk en interessant dat er horloges omheen blijven rouleren.
ik vind het eigenlijk ook wel leuk om af te wisselen, als ik onverhoopt afscheid moest nemen van mijn andere horloges en er maar één mocht houden zou dit hem wel zijn
Dan heb ik voor nu de 3 horloges voor alle gelegenheden/activiteiten. En dan ooit als ik oud ben en een rollator heb, de OP met alle verhalen en herinneringen en verhalen doorgeven aan mijn dochter.