Hallo allemaal, ik ben helemaal nieuw hier en zag dit forum toevallig op Google.
Ik heb al langere tijd 2 mooie Einzeiger horloges.
Hopelijk kunnen jullie mij wat meer over deze horloges vertellen.
De horloges heb ik ergens na 2007 aangeschaft, uit mijn hoofd de Meistersinger Z1 mechanik rond 2008/2009 en de Karl Falk niet zo lang daarna.
De Z1, model Scrypto, AM3.01- 00219( serienummer?), heeft lichte gebruikssporen en een klein krasje op het glas. Hij werkt uitstekend en is niet abnormaal veel gedragen. De laatste 5 tot 6 jaar lag hij in een lade.
Het bandje (origineel) van de Z1 is kapot maar lijkt nog gemaakt te kunnen worden.
De Karl Falk Einzeiger black automatik, nr 0004, wordt volgens de website/webshop niet meer gemaakt. Ik heb deze gekregen van de vader van de eigenaresse van de UK webshop. Volgens hem was dat toen om haar wat te doen te geven. Ja, hij heeft teveel geld!
De Karl Falk heeft een redelijk nieuwe vervangingsband en hij werkt nog steeds prima.
Ik denk dat het mechaniek in een hele kleine oplage ( 50 stuks ) voor de dame uit de UK gemaakt is, want Karl Falk was haar opa, vandaar de naam.
Het mechaniek is gemaakt door "Laco - by Lagher”
Ik ben benieuwd naar jullie mening over mijn Einzeiger horloges.
Alvast bedankt,
Ben