El primero rainbow aankoop

Ik ben nog niet ervaren met particulier aankoop van serieuze horloges.

Graag tips /advies waar ik op letten moet.

Heb de el primero al een tijd in het vizier. De rainbow echter is mij nog niet bekend. Dit betreft refnr: 53-0370-400. Uit 1995.
Weet iemand meer over deze serie / populariteit ervan relatief aan andere El primeros.

Positief: Papieren erbij. de grootte (40mm als ik t goed heb, heb kleine /smaller polsen). En de blauwe dial met het 18kr goud dat niet te overdadig is.
Negatief: Binnen-doos niet.

De conditie zal ik eerst ‘in persoon’ moeten zien. De fotos zijn niet heel duidelijk. Het horloge heeft zonder twijfel de nodige gebruikerssporen… Is het juist positief dat het niet ‘gepolished’ is? Ik heb daarover het een en ander gelezen.
De prijs lijkt aantrekkelijk.

MP advertentie :
Zenith El Primero Rainbow heren polshorloge
€ 2.000,00
http://link.marktplaats.nl/m1242567229?utm_source=android_social&utm_medium=android_social&utm_content=vip&utm_campaign=socialbuttons

Bedankt alvast voor de inbreng

De foto’s zijn vreselijk slecht en ik ben wel benieuwd of er ook papieren zijn van de service. Een koopje lijkt het me zeker niet. Marktplaats als aan/verkoopkanaal voor horloges wantrouw ik overigens bij voorbaat. Wat niet wil zeggen dat deze verkoper volgens mij niet legitiem is.

Ja daarom ik ga hem vanavond eerst bezichtigen. Ik zie dergelijke horloges online rond de 3k.
Bv: (model uit 1993) https://www.uhren-wellmann.de/Zenith-El+Primero+Rainbow-53-0370-400-art-4456.htm
En:

Dat zijn vraagprijzen! Waarschijnlijk met doos, in prima staat en met papieren van de recente service.

Dit is een fraai horloge, 23 jaar oud, dat er niet meer heel gaaf uitziet afgaande op de slechte foto’s. Zonder doos en zonder gedocumenteerde servicehistorie. Ik vind het op het eerste gezicht geen koopje, maar wens je succes en hoor graag hoe het horloge er in werkelijkheid aan toe is.

P.S. Een standaard service voor een el Primero kost, zonder bijzonderheden volgens mij €650. Ten minste, dat was vorig jaar het tarief.

2 likes

En Christiaan? Was het wat, de elPrimero? Binnenkort voorstellen? Of toch geen deal?

je bent ook niet echt ongeduldig he :wink:

1 like

Nou,

Het horloge zag er vele malen beter uit dan op die foto’s. Heb helaas zelf geen foto’s gemaakt… Stom.

Ik zag enkel bij de chronograaf knoppen dat het goud er een beetje was afgesleten. (die zijn in nooit massief goud? ). Maar dat is bij een 23jaar oud horloge niet ongebruikelijk ?
Van de laatste service had de verkoper geen documentatie. Minpunt.

De chronograaf functie zag er goed uit. 10hz secondewijzer ook (cal 400):hugs:. Ook die 40mm is goed voor m’n smaller pols. Bracelet zag er goed uit en voelde super om de pols.

De blauwe wijzerplaat had voor mij wat meer mogen ‘shinen’ en ik kan nog niet zo wennen aan het goud om mn pols… Anderen zeggen dat het me goed staat maar zelf ben ik er (nog?) niet helemaal op me gemak mee. Misschien klinkt dat raar mja…
Zal wel karakter di get je zijn dus ben bang dat ik het dan niet vaak zal dragen. Voor dat geld moet ik echt wel verliefd worden op het horloge en moet een goede concurent voor mijn ander horloge (sinn 104 wit) zijn.

DUS… Maar op zoek naar een andere el primero (38-40mm) bv de ‘Original 1969’ of 03.2150.400/53.c700 (blauw/wit) :roll_eyes:
In ieder geval niet die lelijke skeletons =p

1 like

:+1:t2: €2000 is serieus geld waar je mooie dingen van kunt kopen! Happy hunting!

1 like


Draag al jaren met veel plezier mijn Zenith el Primero Rainbow. Prima klok met een geweldig uurwerk.
Met zijn 40 mm en korte lugs draagt hij niet al te groot. In ss uitvoering een aanrader. Je kan ook kijken naar de flyback uitvoering. Nog mooier naar mijn mening, nadeel 5 bar wr.

3 likes