El primero screw in crown

Ik ben op zoek naar een adres om een screw in crown van Zenith El Primero te vervangen. sluit niet meer en service adres. Pm. niet de hoofdprijs.

Het forum heeft een handige kaart. Misschien is er één bij je in de buurt.

2 likes

En dan een beetje de skere Harry willen zijn. Gewoon bij Zenith laten herstellen en netjes aftikken.

7 likes

Dat is een contradictie :grin:

4 likes

Jammer leuke wiseguys😔

Zenith levert geen onderdelen aan niet AD-ers dus als je goedkoop* wilt dan heb je 2 mogelijkheden:

  • Je hebt mazzel en één vd horlogemakers zoals hiervoor gepost door @Nash heeft er eentje in voorraad
  • Je vind zelf een kroon (ebay, Chrono24) en laat hem dan plaatsen door één van de genoemde horlogemakers

Succes

*En goedkoop is dan een relatief begrip want zoals hierboven gemeld is alles wat El Primero gerelateerd is redelijk aan de prijs…

3 likes

Weer zo’n totaal overbodige reactie met van die stomme gifjes. Stop er toch eens mee!

8 likes

Nee hoor, ik vind het wel komisch. Niet iedereen stoort zich er aan!

7 likes

Laat je niet ontmoedigen. Ik zou wel het advies hierboven in acht nemen. Goedkoopste optie (die ik zou kunnen bedenken) is al genoemd: Ebay.

Veel succes!

1 like

Kroontube kan ook kapot zijn toch?

Zou wel serieus kijken naar service bij het merk, of anders tenminste een professionele hersteller. Je wilt het wel goed hebben.

Eens met @plp dus.

1 like

Onlangs heeft @Floris155 mij geholpen met vervangen van zowel kroon als kroontube. Weet alleen niet of hij aan zo’n El Primero kroon/tube kan komen.

1 like

Wrs niet dus. En de tube moet ook los kunnen van de kast anders gaat m dat ook niet worden.

2 likes

Nee gaat niet lukken buiten Zenith om, ook al kun je er een nieuwe kroon voor vinden op Ebay dan zul je daar de hoofdprijs voor betalen en misschien is het schroefdraad van de tube wel niet goed meer en dan heb je nog niks aan alleen een nieuwe kroon.

3 likes

Deze opmerking zegt meer over jou dan over mij.

1 like

@anon33714818EV en @Herman-Jr,

Jullie gaan toch nog wel ff door? Zo leuk. Het is alleen nog wat vroeg voor bier en chips.

3 likes

Dan is het woord “helaas” minder op zijn plek.

Ik ga mij niet verlagen tot jouw niveau.

Doei.

Niet verlagen tot JOUW niveau.

:yum:

3 likes

Ik heb hier totaal geen kijk op. Ben ook geen horlogemaker :flushed:

1 like

Iemand toevallig een Gif-je van popcorn en klapstoelen?

Even een EDIT: ik heb hier thuis ook twee echte kleuters rond lopen. Je weet wel, van die hele kleine en jonge mensjes. Doorgaans letten ‘mijn’ kleuters ook continu op elkaar en reageren ook telkens op elkaar. Echte kleuters missen schijnbaar nog een stukje of stofje in de hersenen die het hen mogelijk maken om iets te negeren, of om ergens boven te staan.

Ik zie overeenkomsten met @anon33714818EV en @Herman-Jr

3 likes