Election jaren 60

Gisteren binnengekomen, twee horloges van het merk Election.
Een zakhorloge en een polshorloge, beide defect en voor een leuk prijsje.
Bij beide horloges ontbraken ook het glas en de wijzers.

Chris Kellner uploaded this image to

Het polshorloge, best groot met een diameter van 37,3mm, liep na het opwinden heel goed, een mooie meevaller,ik vond ook passende wijzers, een plexiglas van 34,4mm en een bandje.
Het resultaat is op de foto te zien.

Chris Kellner uploaded this image to

In een oude doos Actuel wijzers vond ik de passende wijzers, rood zijn de uren, geel de minutenwijzers.
Wijzer nummer 52 werd gebruikt dat betekent een lengte van 9mm en asdiameter van 1,50mm en nummer68, lengte 15mm en asdiameter van 0,79, dit is af te lezen op het deksel
De wijzers zijn eigenlijk iets te licht van kleur, maar je moet roeien met de riemen die je hebt.

Chris Kellner uploaded this image to

Het uurwerk is een Election 805 met een diameter van 29mm.
Een bevestigingsschroefje van het uurwerkje is zo te zien afgebroken en de kast is aan de onderzijde niet zo mooi en wat aangetast.

Chris Kellner uploaded this image to

Ik vond ook nog een advertentie uit 1964, niet exact hetzelfde model en waarschijnlijk een stuk kleiner maar het komt in de buurt.

Chris Kellner uploaded this image to

Het zakhorloge is niet zo gemakkelijk op te knappen, dat zien we later wel weer, het polshorloge loopt voorlopig prima.

Mvg, Chris.

Nog nooit gehoord van het merk maar wel heel leuk, veel draagplezier!

Dat is een mooi tijdloos horloge. Ik ken het merk Election wel van mooie maar ook gedateerde horloges uit de 70-ties.
Ik was vorig jaar tegen een mooie Election aangelopen, maar een vraagprijs van €100+ ging mij toch te ver.
Voor een schappelijker prijs is het een prima klok, geniet ervan (tu)

Election ken ik zeker wel,leuke horloges met kwalitatief goede uurwerken. Dit is een leuk jaren 60 exemplaar en een mooi formaat ook !

Ongelofelijk om te zien hoe zweet een horloges kan aanvreten(onderzijde)

Ja, gelukkig is alleen aan de onderkant van de kast het chroom weggevreten, de rest van het horloge ziet er nog vrij goed uit.

€100 euro voor zo’n klokje lijkt me inderdaad erg veel, dat zou ik wel voor een Zenith of Omega over hebben.

Tja, was niet eens 14K goud :sunglasses:

Mooie Dresser!! Lijkt me wel hardnekkig aangevreten aan de achterzijde.

Rest ziet er prima uit, meestal is het onderzijde maar soms zelfs tot aan de zijkant en dan is het veel meer zichtbaar maar dit is gewoon een mooi horloge,achterzijde is jammer maar verder niet zo erg in mijn opinie.

Errug mooi, en die wijzers passen perfect bij de stijl van het horloge