Electronic horloges

een week of wat geleden was er nogal wat te doen over electro-mechanische horloges… http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,129024 … toen ik kort daarop op de bay een beetje aan het surfen was kwam ik deze tegen. de veiling liep bijna af en ik legde er een (in mijn ogen heel lage) bieding in… tot mijn verrassing kreeg ik 'm ook nog. 't is echt zo’n jaren '70 horloge waar ouwe mannetjes als mijn opa zaliger mee liepen (en nu ook nog wel mee lopen…). vandaag was-ie er, nos en eigenlijk best mooi maar 't leukste is in mijn ogen het binnenwerk. de secondewijzer gaat gestaag met kleine schokjes en hij lijkt goed op tijd te lopen (voor zover je daar na een halve dag iets zinnigs over kan zeggen…) hier is-ie…
de binnenkant met esa 9156 kaliber:

de binnenkant met het achterdeksel…
daar zit een schaal op van 1 t/m 12, je kan dat rondje draaien en dan nr 1 t/m 12 naar dat pijltje/driehoekje draaien… misschien een geheugensteuntje wanneer de laatste batterijwissel plaats heeft gehad (alhoewel het nut daarvan mij ook weer ontgaat…)

de voorkant

en zo zit-ie aan de pols :

al met al een horloge dat ik waarschijnlijk niet te vaak zal gaan dragen maar door het uurwerk een aanwinst is voor m’n verzameling.

gr

klaas

Mijn beste,

Ziet er goed uit deze electronic. De fraaie wijzerplaat met de sierlijke dag en datum weergave geven dit horloge een ingetogen, chique voorkomen.
Terecht een aanwinst (zeker ook qua uurwerk) voor je verzameling Klaas.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Mooi hoor, Klaas: gefeliciteerd.
Koesteren, het zijn toch best wel aparte dingen, die “electronico’s”.
Fraai!

Het zijn leuke horloges(tu) Gefeliciteerd!

Mooie Tradition ( Sears) en een prima merk.

Deze calibers zijn overigens erg degelijk, tov vele andere electrics zoals Hamilton.

Mooi horloge en interessant verzamelgebied.
Met de zoekfunctie vindt je er meer over.

Tjonge, wat een mooi horloge! Om verliefd op te worden! (tu) (tu)
Enne… vooral dragen en veel plezier aan beleven! :slight_smile:

Dat ‘geheugensteuntje’ zou nog wel kunnen. In de tijd dat die horloges ontworpen werden, hielden de knoopcellen het waarschijnlijk nog geen jaar uit in zo’n uurwerk. Dus eenmaal je wist hoe lang een batterij het uithield, kon je het geheugensteuntje instellen zodat je wist wanneer het stilaan tijd werd voor een nieuwe :slight_smile:

Ik zal het nooit begrijpen, een echt horloge met een batterij. Kan iemand het me heel simpel uitleggen?:#

Een horloge dient de tijd aan te geven, hoe dit gebeurt is het spannende gedeelte:)

Opwinden, Automatisch, Kinetic, Ecodrive, Stemvork, Electronic, Quartz, Megasonic, Megaquartz etc. etc.

Ik zou in mijn verzameling liefst van elk in elk geval 1 willen :slight_smile:

@xxof, bedankt. Hoe ga ik dit aan mijn vriendin uitleggen? Ze wordt nu al gek.:+

(:D(:D:)-D

Ik ken het gevoel!