Elektrische klok loopt achteruit

Hallo,
Ik ben in het bezit van een van Doorn schoolklok. Een elektrische klok. De klok loopt echter achteruit ipv vooruit. De sekondenwijzer tikt regelmatig achteruit.
De stekker omdraaien helpt niet. Het grote “rotorwiel” draait de verkeerde kant op. Ook als ik dit stop en de andere kant op dwing gaat hij toch weer onmiddellijk verkeerd draaien.
Weet iemand een oplossing?

Michel

Batterij er andersom in doen…
Klok achterstevoren zetten…
:slight_smile:

Wel apart…ik zeg houden zo…collector’s item :thumbsup:

Ps excuses voor de flauwigheid…heb geen idee verder qua oplossing.

2 likes

4 likes

Heb je al muziek therapie geprobeerd?

1 like

Spiegel ervoor zetten en in spiegelbeeld kijken!?

3 likes

Ik denk dat er een ‘‘gearing’’ mist/defect is waardoor het rotorwiel de verkeerde kant op draait.

1 like

De klok omdraaien zou moeten helpen.

1 like

Dwingen en geweld is nooit de oplossing! Misschien helpt lief vragen wel :relieved:

1 like

Had dat heel lang geleden: zette ik de stofzuiger aan dan sloeg de hoofdschakelaar uit. Schakelde ik die dan weer in dan liep de stofzuiger mooi maar de electrische klok van de buurman liep dan achteruit. Nogmaals de hoofdschakelaar uit en aan en dan ging alles okee. Raar maar waar.

1 like

Heb je een foto van het binnwerk van de klok?

Ik had zoiets vroeger met mijn oude Amerikaanse auto ook (Buick Century)… als ik de deur open deed ging de claxon af…:grin: :laughing:

5 likes

Ik had dat met mijn Fiat Punto. Als ik de radio harder zette gingen de ruitenwissers aan. En als ik harder dan 80 ging rijden belde de carkit automatisch de wegenwacht. Heel maf.

5 likes

Hahahaaa…jajaa…hele gekke dingen! :laughing: :joy:

Edit: sommige mensen trekken die flauwekul gewoon aan…heel apart ! :joy:

Misschien de electriciteitsleverancier bellen en vragen om rechtsdraaiende stroom ipv linksdraaiende stroom.

9 likes

Had je beter het Guiness book of records kunnen bellen!

Andere draaistroom bestellen.

Dompelen in lauw water en goed uit laten lekken. Loopt hij geheid niet meer de verkeerde kant op.

1 like

Ik had jou toch wel een BMW toegedacht van mijn dealer daar op de hoek.

@mschmitz
Serieuse vraag: woon je in een oud huis?
Of woon je in Belgie?

Serieus…batterij omdraaien!
Mn zoon was een keer met een speelgoedtrein aan het spelen, maar die reed alleen maar achteruit. Vond ik gek, toen batterij omgedraaid en hij reed, tot mijn grote verbazing, vooruit. Ik ben dan ook helemaaal niet technisch aangelegd.:smile: