Elgin 14k lady

Onlangs heb ik dit horloge ontvangen. Ikzelf dacht dat het een groter model was, soms verkopen mensen horloges beschreven als damesmodel. Maar blijkt het een herenmodel te zijn, omdat het toentertijd gewoon klein was. Dit is helaas een lady versie van Elgin.

Even wat opgezocht en het blijkt dat het uit 1920 komt.
Maar aan de binnenkant staat ‘Wadsworth 14 karat’, ik dacht dat Elgin bekend stond om haar gold-filled watches. Dat is dus niet het geval, weet iemand waarom? Sluiting blijkt ook 14k te zijn.

Voegt het uurwerk nog een beetje waarde?



Gezien het feit dat de kast defect is en een deel van de bovenste lug mist, lijkt mij de waarde van het geheel als uurwerk niet hoger dan de goudwaarde. dameshorloges zijn ongewild, niet gezocht en waardoor eigenlijk altijd niet meer waard dan de goudwaarde, behalve bij bepaalde merken uit het hogere segment.

Dat dacht ik al voor een damesmodel, zonde om het te laten omsmelten voor een Elgin.

Kast is niet defect? Alleen zoals je beschreef:bovenste lug.

Ik rekende de bovenste missende lug tot kast defect, omdat het een vaste aanzet is. Ik zeg ook niet dat je hem moet laten omsmelten, ander laat je hem lekker liggen, maakt verder niet uit, alleen de waarde is gelijk aan de waarde van het goud. Had hem als hij compleet was nog wel willen overnemen voor de goudwaarde om op te knappen, maar nu moet er zoveel aan gebeuren dat dit mijn te gek wordt.