ELKA advies gevraagd

Beste forumleden,
Mijn mooiste klok is een Elka scheepsklok, die ik zo’n 15 jaar geleden nieuw (NOS!) heb gekocht bij Visser klokken op de Raadhuisstraat, vlak achter het paleis op de Dam.

Ik zoek nu al een tijdje naar een ELKA polshorloge en heb er een gezien die mij erg aanspreekt. Helaas zijn de foto’s van de verkoper nogal onscherp. Dat maakt mij wantrouwig, mogelijk heeft hij iets te verbergen? Of heeft hij gewoon een slechte camera?

Wat denken jullie van deze ELKA?

Volgens mij gewoon van te dichtbij gefotografeerd zonder de macrostand te gebruiken. Dit soort horloges wordt echt niet nagemaakt of zo. Belangrijker is loopt het en wat moet er evt aan gebeuren.

hans

Dit soort
horloges wordt echt niet nagemaakt of zo.
Belangrijker is loopt het en wat moet er evt aan
gebeuren.

hans

Ik ben ook niet bang dat het namaak is, maar vraag mij af of er mankementen en ernstige beschadigingen worden verborgen? En of het nog een beetje in “originele” staat is?
Ik heb om meer informatie en betere foto’s gevraagd.
Zit de kroon niet een beetje scheef?

Hier heb je er wel alvast een leuk en goedkoop standaardje voor :slight_smile:

Ik heb extra infortrmatie en betere foto’s:

Ik wil nog een een Elka, maar ga deze toch niet kopen: De staat van het horloge is niet zo geweldig, het horloge is erg klein (30 mm in doorsnede) en ook het land waarvandaan het verstuurt wordt staat mij niet echt aan.

Ik heb geduld en wacht op een volgende kans.