Elka met Lemania-uurwerk op Mp

Dit is wel een heel aparte: een NLs merk (Elka Amsterdam) - als een soort ‘plakmerk’, heeft een Lemania uurwerk; wrs een 1341 zoals bij Tissots.

Het model van de kast is gelijk aan de Sinn 140/142 serie. Voor alle duidelijkheid: ik heb geen binding met de verkoper. 'k Was even in de verleiding om te bieden, maar ik heb nog wat anders op mijn verlanglijstje staan (MIJN Lemania bij Jan U. is bijna klaar…)

http://sieraden-tassen-uiterlijk.marktplaats.nl/horloges-heren/571970618-elka-sport-chrono.html

Menno

volgens mij heeft die vaker op MP gestaan, en is die niet van iemand die ook op het forum zit? Maar leuk horloge hoor.

Groet,
Martin

ik deed eerder vandaag een bod van 350. De verkoper meldde een bod per mail te hebben van 400 en nu staat 'ie op ‘gereserveerd’. Niet voor mij dus…

Menno

Toch jammer…

Had hem al zien staan , leuk ding maar te duur voor mij

Altijd jammer dat er een aantal bieders niet met open vizier bieden in de angst weer overboden te worden.
Degene die dat wel doen hebben het nakijken en worden bedankt voor het maken van het “opstapje”(Menno’s bod van 350 euro in dit geval).

Dit ben ik niet helemaal met je eens.
Het systeem staat toe om rechtstreeks met adverteerders in contact te treden en zo een deal te maken.
Volgens mij staat ook nadrukkelijk in de voorwaarden dat een bod niet bindend is.
Dit in tegenstelling tot een bod op bijvoorbeeld Ebay.
Zelf heb ik juist de ervaring dat mensen die rechtstreeks contact opnemen serieuzer en concreter zijn dan bieders.
Daar komt nog bij: Hoe weet je als bieder nou dat je niet gewoon de broer van de verkoper aan het overbieden bent?
Misschien kunnen mensen die iets leuks op het oog hebben het beter hier niet posten, want het stikt hier natuurlijk van de - potentieel - concurrente kopers.

Brutus Schreef:

Altijd jammer dat er een aantal bieders niet met
open vizier bieden in de angst weer overboden te
worden.
Degene die dat wel doen hebben het nakijken en
worden bedankt voor het maken van het
"opstapje"(Menno’s bod van 350 euro in dit geval).

Marz Schreef:

Dit ben ik niet helemaal met je eens.
Het systeem staat toe om rechtstreeks met
adverteerders in contact te treden en zo een deal
te maken.
Volgens mij staat ook nadrukkelijk in de
voorwaarden dat een bod niet bindend is.
Dit in tegenstelling tot een bod op bijvoorbeeld
Ebay.
Zelf heb ik juist de ervaring dat mensen die
rechtstreeks contact opnemen serieuzer en
concreter zijn dan bieders.
Daar komt nog bij: Hoe weet je als bieder nou dat
je niet gewoon de broer van de verkoper aan het
overbieden bent?
Misschien kunnen mensen die iets leuks op het oog
hebben het beter hier niet posten, want het stikt
hier natuurlijk van de - potentieel - concurrente
kopers.

Brutus Schreef:


Altijd jammer dat er een aantal bieders niet
met
open vizier bieden in de angst weer overboden
te
worden.
Degene die dat wel doen hebben het nakijken en
worden bedankt voor het maken van het
"opstapje"(Menno’s bod van 350 euro in dit
geval).

“Zelf heb ik juist de ervaring dat mensen die rechtstreeks contact opnemen serieuzer en concreter zijn dan bieders.”

Dit is in de regel ook mijn ervaring.

Ook het feit dat er veel onzin bieders zijn op MP maakt dat ik een bod zonder begeleidende email al snel minder serieus neem.

Een voorbeeld: Ik heb op dit moment een advertentie op MP staan waarin ik 7 zakhorloges van bovengemiddelde kwaliteit aanbiedt en het eerste bod wat ik ontving was maar liefst €40!

Tja, hoe serieus is dan een bieder met “open vizier”. . .

Ik heb niet die ervaring: ik heb wat zeilsport-gerelateerde artikelen op Mp, maar ondanks alle e-mailtjes met 'n fatsoenlijk bod en ‘ik kom dan-en-dan langs’ blijkt ook dat niet waterdicht (om maar even grappig te doen over zeilsportspullen).

Terug naar de Elka. Ik heb di.dagmorgen een bod geplaatst onder het motto: ‘niet geschoten altijd mis’ want er had nog niemand geboden. Een paar uur later meldde de verkoper zich keurig met de mededeling dat iemand 400 had geboden en liet me vrij daar op te reageren. Keurig. Uiteindelijk is 'ie dan ook verkocht, maar niet aan mij. Ik had er ook niet meer voor over dan 350. Per slot van rekening heb ik een aantal weken geleden eenzelfde horloge met ‘Lemania’ op de plaat voor 300 euro gekocht. Met dat merkje (internationaal) makkelijker te verkopen dan een Elka, lijkt me.
De verkoper meldde wel dat 'ie 3 jaar geleden is nagekeken, maar toch zag ik op de vage foto’s al wel wat malheur: de oranje wijzers lijken op de foto niet dezelfde kleur te hebben. Vaak geen probleem, maar bij Lemania-adepten wel: de 13xx- en 51xx-serie is met heel veel verschillende wijzertjes geleverd en dan moet je wel de juiste wijzers hebben… wil je 'm goed kunnen verkopen. Dat betekent een tocht over het internet op zoek naar de juiste wijzers, een tocht naar Jan Ubels voor het overzetten van de wijzers, enz. Dus vond en vind ik 350 realistisch.

Nou kan het me dit keer niet zoveel schelen. 1 bod was genoeg en wie meer wil bieden moet dat zelf weten. En trouwens, ik had 'm zelf ingebracht. In andere gevallen zou het niet handig zijn geweest om 'm hier onder de aandacht te brengen en dan hopen dat je niet overboden wordt als je toch biedt.
Ik zou het niet fraao vinden wanneer zich een situatie voordoet waarin je met je nickname die hier bekend is, op Mp aan heb bieden bent en dan vervolgens wordt overboden door een medeforummer die weet dat je in de race bent. Waardoor je tegenover een medeforummer komt te staan. Op eBay weet je dat niet, maar ik zou het zelf niet doen wanneer ik weet iemand ‘van hier’ aan het bieden is. Noem het maar ‘niet chique’.

Maar goed, er zijn genoeg horloges in de wereld. Ik heb er eigenlijk al genoeg en als ik me over dit soort zaken die slechts over een hobby gaan, druk moet gaan maken, moet ik me maar eens goed op mijn hoofd krabben!

Menno

XXoF Schreef:

Marz Schreef:


Dit ben ik niet helemaal met je eens.
Het systeem staat toe om rechtstreeks met
adverteerders in contact te treden en zo een
deal
te maken.
Volgens mij staat ook nadrukkelijk in de
voorwaarden dat een bod niet bindend is.
Dit in tegenstelling tot een bod op
bijvoorbeeld
Ebay.
Zelf heb ik juist de ervaring dat mensen die
rechtstreeks contact opnemen serieuzer en
concreter zijn dan bieders.
Daar komt nog bij: Hoe weet je als bieder nou
dat
je niet gewoon de broer van de verkoper aan het
overbieden bent?
Misschien kunnen mensen die iets leuks op het
oog
hebben het beter hier niet posten, want het
stikt
hier natuurlijk van de - potentieel -
concurrente
kopers.

Brutus Schreef:



Altijd jammer dat er een aantal bieders niet
met
open vizier bieden in de angst weer overboden
te
worden.
Degene die dat wel doen hebben het nakijken
en

worden bedankt voor het maken van het
"opstapje"(Menno’s bod van 350 euro in dit
geval).

“Zelf heb ik juist de ervaring dat mensen die
rechtstreeks contact opnemen serieuzer en
concreter zijn dan bieders.”

Dit is in de regel ook mijn ervaring.

Ook het feit dat er veel onzin bieders zijn op MP
maakt dat ik een bod zonder begeleidende email al
snel minder serieus neem.

Een voorbeeld: Ik heb op dit moment een
advertentie op MP staan waarin ik 7 zakhorloges
van bovengemiddelde kwaliteit aanbiedt en het
eerste bod wat ik ontving was maar liefst €40!

Tja, hoe serieus is dan een bieder met “open
vizier”. . .

Bij de meeste veilingen begint het bieden erg laag. Kan iedereen meebieden, maar als er potentiële kopers via de achterdeur een bod uitbrengen, weet de bieder aan de voordeur dat niet en kan hij er nooit overheen bieden.

En natuurlijk kan een bieder aan de voordeur serieus zijn, kijk maar naar Menno, maar als Menno niet weet dat er iemand aan de achterdeur er net iets overheen biedt, zou Menno, hoe serieus ook, naar zijn horloge kunnen fluiten, als ie ook over de 400 heen zou hebben willen bieden…

En XXoF, zijn er dan wél zg. serieuze bieders aan de achterdeur geweest voor jouw zakhorloges?

@Brutus, nog geen bieders, wel een aantal vragen.

Groet,

Marc

Ik kreeg net een e-mailtje van de verkoper dat 'ie weer te koop is. Ik zie er van af; ik ga voor iets anders.

Menno

tsja op mp is hij pas verkocht als je de poen in de hand hebt met al die grappenmakers maar ik sla hem voor die vanaf prijs zeker over.

thieuster Schreef:

Ik kreeg net een e-mailtje van de verkoper dat 'ie
weer te koop is. Ik zie er van af; ik ga voor iets
anders.

Menno

Iets anders? Vertel!:smiley:

malus65 Schreef:

thieuster Schreef:


Ik kreeg net een e-mailtje van de verkoper dat
’ie
weer te koop is. Ik zie er van af; ik ga voor
iets
anders.

Menno

Iets anders? Vertel!:smiley:

PB verstuurd

:d