Elka Ring horloge

Graag maak ik gebruik van de kennis en kunde binnen ons forum.
Ik lees geregeld diverse topics door waarbij er veel boven komt over oude horloges of zakhorloges etc. Helaas is de oma van mijn vriendin komen te overlijden en bij het opruimen van de spullen zijn we op een Elka Ring horloge gestuit. Mijn schoonvader wist me te vertellen dat zijn oma, de moeder van de oma van mijn vriendin, dit “horloge” nieuw had gekocht. Nu heb ik hier op het forum al het een en ander gelezen over het merk Elka dat het uit Amsterdam komt en een eigen merk is geweest van een juwelier. Mooie geschiedenis en interessant om te lezen. Echter zie ik als ik opzoek ga naar Elka heel veel zakhorloges en gewone horloges maar ik kan nergens iets vinden over ring horloges…

Wellicht zijn er hier mensen die mij hier meer over kunnen vertellen, het gaat mij niet om de waarde maar vooral om de geschiedenis van het horloge. Vooral benieuwd waar en wanneer dergelijke horloges verkocht werden.

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Hieronder een aantal foto’s:

Groet Rob

4 likes

Ik kan je helaas niet verder helpen, maar vind het wel een heel bijzonder stuk. Wist niet eens dat er zoiets als ringhorloges waren.

1 like

Ik kan je er weinig over vertellen. Wel leuk om ELKA weer eens langs te zien komen. Ga eens googelen, dan ga je vanalles tegen komen…

1 like

Ja op google kom je inderdaad een hoop mooie exemplaren tegen ook! Het is een leuk soort inderdaad die je niet vaak ziet!

Thanks voor jullie antwoorden

1 like

Nog iemand die iets meer weet?