In 1986 kocht ik een Rolex Precision bij Elka Watch Cy, Leidsestraat 21 in Amsterdam. Op de bon en de garantiekaart worden vermeld Elka Watch Cy, Kalverstraat 206 en Leidsestraat 21 in Amsterdam.
Op het adres in de Leidsestraat, nu Falke sokkenwinkel, was voorheen Juwelier Ace gevestigd.
Dat kan een voortzetting onder andere naam, een fusie of een overname zijn geweest. Ace is op andere adressen in Amsterdam te vinden als Ace & Dik, Ace en Spyer en als Ace.
Wellicht is dit een bijdrage aan het zoeken naar Elka, elders op dit platform. En misschien is het aan andere firma met dezelfde naam.
Mijn aankoop is van even geleden, maar voor mij op dit moment weer actueel. Het horloge heb ik na de eerste paar jaar niet veel gedragen. In 2010 heb ik periodiek onderhoud laten uitvoeren en een nieuw glas (plastic) laten plaatsen bij Schaap en Citroen. Daarna eigenlijk niet meer gedragen.
Nu ik mijn verzamelingetje aan het inventariseren (en uiteindelijk vooral aan het ‘opschonen’) ben, fotografeerde ik deze Rolex. (Ook omdat ik een item wilde plaatsen over de juwelier die bij de aankoop de doos hield omdat ik hem toch gelijk ging dragen. Wist ik veel.)
Nu blijkt dat de kwaliteit van de wijzerplaat - droog en schoon opgeborgen – enorm is teruggelopen. Ik ben hiervan enorm geschrokken. Zie foto. Zoekend naar de historie kwam ik dus de nota en dergelijke tegen van Elka.
Heeft iemand ervaring met een nieuwe wijzerplaat laten plaatsen, of de bestaande restaureren? En wat daarvoor de beste weg is? Of toch maar weer gewoon via Schaap?
Groet, van Robertus