Ik wil me nergens mee bemoeien maar is dit niet gewoon een hele goedkope en snelle oplossing?
https://www.glazenflessenenpotten.nl/twist-off-potten-glazen-schroef-potten
Ik wil me nergens mee bemoeien maar is dit niet gewoon een hele goedkope en snelle oplossing?
https://www.glazenflessenenpotten.nl/twist-off-potten-glazen-schroef-potten
Geen idee of ze zouden passen, maar ik zie wel overal een minimale afname van 24 potten of meer bij staan.
Ik heb vierkante weckflessen gekocht van Bormioli Rocco die zijn een paar euro per stuk en hebben zoān rubberen Grolsch achtige dop en zijn qua formaat vergelijkbaar met een originele Elma. Een Elma mand past perfect door de opening.
Vandaag de laatste hand gelegd aan het verwijderen van een halve eeuw aan nicotine-aanslag van mijn Elma Super Elite. Ding is nog niet 100% klinisch schoon, maar dat zou me nog een paar dagen sleutelen en schrobben kosten. Bovendien is op sommige plaatsen de lak aangetast door de nicotine, en dus niet meer schoon te krijgen. Is een eerste generatie SE volgens mij, nog met (verder vrijwel ongeschonden!) beige lak. Morgen pics! Herinner me er aan als ik het vergeet.
Heb de schoonmaakvloeistof maar op eBay gekocht; voor de (wel nodige inmiddels) nieuwe kurken pakkingen doe ik graag een beroep op een meelift-bestel-aanbod van een mede-Elma bezitter op HF.
En mensen, wat is-ie mooi. Staat nu in de garage, anders had ik meteen een paar pics gemaakt.
Vanavond meteen nog een klein kapitaal aan - eigenlijk vrij weinig - handgereedschap besteld. Had gelukkig al aardig wat in huis. Maar ja, 't is van het edele materiaal Bergeonium, immers⦠ā¦wordt alleen op Venus gedolven, en dan alleen nog bij een gunstige stand van Jupiter t.o.v. Saturnusā¦
Rubber wordt wel al vrij snel aangetast door de meeste schoonmaakvloeistoffen. Dat kurk hebben ze niet voor niks verzonnen⦠maar als 't werkt voor je, perfect! Ik had gelukkig geen nieuwe flessen nodig.
Aan de andere kantā¦stel dat zoān Bormioli Rocco 5 euro kost. Dan kan je 8 keer een nieuwe bestellen voor 1 complete Elma set
Waar/ welke website kun je deze originele potten met kurken afdichtring bestellen?
Groet
Alsjeblieft!
Die kan je bij Cousins UK bestellen. Even zoeken op Elma Super Elite.