Elma triple date moonphase

Ik vraag dit voor vrienden. Dit horloge is aangetroffen op de zolder van een oom (van onze vrienden).

Lijkt een gold plated exemplaar (op de lugs zie je wat slijtage). Uurwerk is onbekend. Sorry voor de kwaliteit van de foto’s; zo doorgestuurd gekregen.

Op de website van het huidige Elma lees ik dat het in de jaren 40/50 van de vorige eeuw een horlogemaker was. Op het net vind ik wel hier en daar een Elma horloge, maar meer simpele uurwerkjes zonder complicaties. De nummers achterop het deksel brengen mij ook nergens (wellicht later een ander deksel aangebracht?).

Zou ook nog om een “elka” kunnen gaan. Maar ook daar kan ik weinig over vinden.

Lijkt mij een heel leuk horloge om een service te geven, de buitenkant wat op te poetsen en te dragen als aandenken.

Heeft iemand wellicht meer informatie??

4 likes

Los van dat ik je helemaal niet verder kan helpen, het is wel een gaaf horloge om te vinden. Die complicaties op z’n oud, voor mij onbekend merk, best mooi!

Lijkt mij een Elka. Van deze Amsterdamse juwelier zijn aardig wat interessante vintage horloges bekend.
Ben nieuwsgierig naar het uurwerk, deksel eraf zou veel info kunnen geven.

Edit; over Elka is best wat op t forum te vinden. Incl mijn Breitling/Elka Premier :wink:

1 like

Tx. Ik ga ook even zoeken op Elka. En even kijken om de kast te openen.

Als ik de vergroting van de (onscherpe) foto’s bestudeer zie ik vrijwel zeker ‘ELKA’ staan.
image
Verder sluit ik me dan aan bij @Skyjack.
Interessant horloge, even los gezien van de technische staat.

1 like