ElSjiepo stelt zich voor

Hoi!

Ik zal me even kort voorstellen hier! In het echte leven heet ik Jeroen, inmiddels 35 jaren oud en ik woon in het pittoreske Egmond Binnen, grofweg tussen de rook van Huisvuilcentrale Alkmaar en de rook van TATA Steel. :slight_smile: Ik lees al een tijdje (onregelmatig) wat mee op het forum over diverse onderwerpen, en na een aantal keer lichte spijt te hebben gehad niet eerder een account te hebben aangemaakt (vanwege het niet kunnen kopen van horloges die hier werden aangeboden) nu toch ook geregistreerd. Mijn nickname heeft overigens alles te maken met m’n achternaam, al denken mensen vaak dat het kenmerkt hoe goedkoop ik ben (hetgeen ik ook nog wel begrijp als je onderstaande ziet…:face_with_peeking_eye:).

Op m’n zestiende ben ik begonnen met een Citizen Calibre 2100 Ecodrive:

die na een jaar of 6 kapot was. Daarna wederom een Citizen gekocht, maar dit keer de BL5435-58E Perpetual Calendar:

Die ligt misschien wel nog steeds in een rivier ergens in de buurt van Cali (Colombia) - daar zat ie voor het laatst om mijn pols in ieder geval…

In de loop der jaren heb ik nog een aantal horloges aangeschaft, maar om budgettaire redenen zitten er geen echte pronkstukken (waar het forum echt van uitbarst overigens, chapeau daarvoor!) tussen - wel een houten horloge en een Fromanteel, waarvan ik begreep dat er hier een stevige aversie heerst tegen beide, dus dat is een lekkere binnenkomer​:face_with_peeking_eye:. Afijn, ik vond (en vind) ze best geinig voor wat ze zijn en dat is uiteindelijk het belangrijkste. :wink:

Dit is wat er momenteel ligt (al moet ik schandelijk toegeven dat er maar liefst 5 toe zijn aan een nieuw batterijtje, maar na een slechte ervaring met de plaatselijke juwelier (dekseltje vol met (diepe) krassen na vervangen van de batterij… :face_with_symbols_over_mouth: ) nog op zoek naar een goed adres hiervoor). Binnen een paar dagen verwacht ik een Moonswatch hieraan toe te voegen… :wink:

Als de schuur (in aanbouw) en tuin eindelijk eens af zijn, en de spaarpot weer wat gevuld is, hoop ik een Omega Speedmaster Professional (al weet ik nog niet precies welke versie, misschien wel een vintage…) en/of een Rolex Explorer of Oyster Perpetual toe te voegen aan de verzameldoos, maar dat zou zomaar nog een jaar of 2-3 kunnen gaan duren… En misschien veranderen de wensen wel weer naarmate de tijd verstrijkt… We zullen zien!

69 likes

Welkom op HF en een mooie collectie :+1:t2:

Welkom bij de club Jeroen.

Welkom!!!

Welkom Jeroen :partying_face: de algemene gedachte over bepaalde typen/merken horloge moet je negeren, maar dat wist je al. Jij vind ze mooi een daar gaat het om. Mijn mening (voor wat het waard is) is dat ik ze zeker wel ok vind. De houten is weer wens wat anders :+1:

3 likes

Welkom :fire::four_leaf_clover:

Welkom Jeroen. Juist door breed te oriƫnteren ontdek je uiteindelijk waar jij Ʃcht blij van wordt. Dat kan voor de meer-doorsnee-geƶrienteerde liefhebbers dan als een welkome verrassing worden gezien.

Ik vind het in ieder geval leuker om afwijkende verzamelingen te zien, dan 13-in-een-dozijn bij elkaar gekochte ā€œcollectiesā€ met typische evergreens. Dus ik ben benieuwd waar jij op uitkomt. Vooral genieten van wat je hebt en snel zelf batterijtjes leren vervangen. :+1:t3:

4 likes

Welkom op het horlogeforum en veel plezier hier!!:watch:

Welkom. Leuke collectie. Veel plezier hier.

Van harte welkom op ons mooie forum

Welkom, veel plezier hier!

Welkom Jeroen!.. nog 3 en het doosje is vol

Welkom Jeroen! Leuke collectie heb je!

Welkom hier :+1:

Welkom!

Je had veel slechter kunnen beginnen!

Hopelijk ben je niet beroofd…

Kwestie van smaak… hout zou ik niet kopen vanwege het materiaal en Fromanteel zou dat woordje ā€œ020ā€ moeten weglaten op de wijzerplaat vind ik. Helaas zijn de failliet.

Die had ik ook maar na de aanschaf van de Bulova Lunar Pilot droeg ik 'm nooit meer en heb ik 'm verkocht.

Kijk rustig rond en koop nooit impulsief! Veel plezier op het HF!

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

fe406d40-2761-4e71-b00f-598e857f1af5

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom!

Bonuspunten voor het gebruik van pittoresk en het ontwijken van de frase woonachtig!

Je had een triple bonus kunnen hebben als je Anton Pieck had genoemd.

Weinig mis mee, het zijn wat middle of the road horloges. Ik ben ook ooit met rariteiten begonnen, zo had ik diezelfde soorten veel te drukke en veel te grote Citizens om de pols, en kocht ik ooit een Danish Design keramisch horloge wat echt afgrijselijk was. Dan is die fromanteel nog een toonbeeld van smaak.

Sterker nog, de Fromanteel en de Maen zijn de twee horloges die ik zou houden, zeg maar.

Dat lijkt me de juiste keuze, graag in 36mm. Dat is natuurlijk ingegeven door het feit dat ik een hekel heb aan alles wat groot en druk is, het feit dat de Explorer verzonnen fake heritage heeft, en de OP in feite al is wat de Explorer claimt te zijn.

Maar kijk ook eens naar de nieuwe 38mm Breitling Top Time. Die zijn ook super cool. Zo is de 39mm TAG Heuer Glassbox ook een mooie Speedy concurrent.

3 likes

1 like

Welkom,

Jeroen veel plezier op het forum.
Succes met je zoektocht en laat weten als je een nieuwe aanwinst hebt🤪

Welkom!

Waarom koopje niet een ā€˜ā€˜basis horloge reparatie’’ setje kan je zelf de batterijen vervangen. Open maken en staat een type nummer op de batterij, bestellen en terugplaatsen en klaar. Ook handig als je een bandje wilt inkorten etc.

Verder heeeeeel benieuwd wat je gaat kopen zelf net een Speedmaster Reduced binnen en geniet er al een week elke dag van.

Dus sparen en doen!!! Geen concessies met minder.