Eluxio horloge

beste mensen wat vinden jullie hiervan?
duits merk, automaat, handgemaakt!
Dit is het enige model dat ze voeren.
Ik vind hem mooi, beetje duur dat wel!

4 likes

heb een beetje het idee dat ik naar de achterkant zit te kijken

9 likes

Haha, dat was ook mijn eerste gedachte…

Erg mooi, ik volg zijn maakproces ook via Facebook. Hij maakt alles met de hand. Echt een stuk vakwerk. Qua smaak zou ik er niet voor kiezen. Maar kan het wel waarderen.

Helemaal niet mijn smaak, vol designaspecten die mij niet aanspreken.
Maar wel leuk om te zien, wel een heel eigen gezicht. De sunburst met als “centrum” de 6 in plaats van de wijzeras bv. Mooie maat ook. De gesp is een kunststukje.
Je moet wel zeker van je keus zijn, want het lijkt me geen erg waardevaste aankoop.

Lijkt me vervelend om in de zon te dragen, net een spiegel

Vooral veel glim.
Niet mijn smaak.
Maar er zal ongetwijfeld een markt voor zijn.

Weer eens wat anders. Niet mijn ding, maar knap gedaan.
Valt in ieder geval op om de pols.
Best mooie wijzers trouwens.
Gr.Wander

Niet echt mijn smaak.
En de wijzerplaat lijkt mij ook niet handig.

Gesp? Waar dan? Die kan ik niet vinden, ook niet op de site van Eluxio.
Verder wel een interessant horloge ontwerp. Niet mijn smaak overigens. Wel een mooie site met mooie foto’s van het fabricage proces.
http://www.eluxio.com/en/manufacturing/

http://www.eluxio.com/images/219.jpg

O de een of andere manier heb jij ( @Hieronimus ) toegang tot een andere serie foto’s als ik? Geeft niet, dank voor de verwijzing. Na enig zoeken via Facebook ook meer (kleuren) foto’s gevonden waaronder die van de gesp. Ik kwam op Facebook hier uit: https://www.facebook.com/eluxio/photos/a.186728488066200.46172.182878241784558/1223011077771264/?type=3&theater
Prachtige gesp, qua ontwerp, maar wat is er technisch voor bijzonders aan? Doornsluiting? Ok? is standaard en degelijk…
Overigens moet ik wel zeggen dat ik, ook bij nadere bestudering van de foto’s wel zeer onder de indruk ben van het hele concept van dit horloge ontwerp. En de foto’s op zich zijn ook prachtig.

eluxio.com
dan klik op: collection
dan klik op: description

Dat hij is gemaakt met verspanende bewerkingen, zonder CNC machines:
(Voorbeelden van verspanende bewerkingen zijn frezen, tappen, draaien, vijlen, boren, zagen, kotteren, brootsen (of trekfrezen), slijpen, honen, leppen, schaven en steken. Niet-verspanende bewerkingen zijn bijvoorbeeld walsen, dieptrekken, persen, ponsen, laserbewerkingen, solderen, vonk-eroderen, snijden, lassen, smeden, gieten, vloeiboren en buigen.)
De vele vlakken, hoeken en krommingen maken dat een arbeidsintensief proces.

Ik denk dat standaard gespen gewoon gestanst of gegoten worden (in een fractie van een seconde). Daarna een beperkt aantal nabewerkingen.

Diep onder de indruk van het vakmanschap en het vele werk dat nodig is om tot het eindresultaat te komen. Chapeau! Maar het eindresultaat spreekt me desalniettemin niet aan. Waarschijnlijk wel goed voor mijn portemonnee :wink:

@ Hieronimus. Ik snap 'm. Het zit hem in de bewerking. Kenmerkend natuurlijk voor zo een kwaliteitsproduct. Ik had mijn bewondering al uitgesproken en verder sluit ik me nog maar eens bij de vorige spreker ( @lencoth ) aan.