Elysee horloge?

Ik ben sinds al een tijdje op zoek naar een min of meer betaalbare horloge, liefst met saffierglas. De horloge is bedoeld op een lange tijd mee te gaan.
Vandaag stootte ik op volgende horloge:
http://bensontrade.nl/horloges/elysee/elysee-quirinus-12002/
(link gaat blijkbaar gewoon naar de hoofdpagina => Elysee Quirinus 12002)
Deze horloge spreekt me zeker en vast aan, en voldoet ook aan m’n eisen (wou leren bandje + saffierglas + niet op batterijen + mooi uiterlijk).
Maar het merk is nogal onbekend voor mezelf, en veel revieuws van het merk of deze specifieke horloge vind ik niet. Nu is dus de vraag of iemand ervaring heeft met het merk/de specifieke horloge.
Alvast bedankt
Matthias

Op Watchuseek zijn deze horloges een paar keer voorbij gekomen. De consensus is daar dat deze horloges in China worden gefabriceerd door Million Smart Enterprise Limited voor een in Duitsland gevestigde firma. Daar zit dan ook gelijk de link met Duitsland. Het uurwerk is een SeaGull ST19. Al met al niets mis mee, maar ook zeker geen scherpe aanbieding. Onder een andere naam zal je waarschijnlijk een soortgelijk horloge goedkoper kunnen vinden. Er zijn hier een paar echte kenners van Chinese horloges, laten we hopen dat zij reageren.

Waarom vraag je Bensontrade niet om je wat meer over het horloge(merk) te vertellen?

Het verwijzen naar een mechanisch uurwerk, zonder toenaam welk uurwerk is altijd voldoende om te weten dat het een uurwerk betreft die niet begeerlijk is en potentiele kopers afschrikt.

Zou het b.v. een uurwerk als een ETA of Unitas zijn reken daan maar dat dat met naam en toenaam genoemd zou zijn in de omschrijving.

Btw er zijn mechanische chronograaf uurwerken met een Valjoux 7750 te koop voor 399 euro. (oa van het merk Uhr) http://www.uhr.info/products/de/Chronographen-von-UHR/UHR-263.html

Genesis

Ik heb een Elysee horloge.

Prima dingetje dat blijft lopen maar nauwkeurig is ie niet.
De ene klok loopt een goeie minuut voor per dag en de andere een goeie minuut achter. Heb overigens geen idee wat voor uurwerkjes er in zitten.
Erg schokbestendig is ie wel want ik heb hem al zo vaak laten stuiteren op een harde ondergrond maar hij blijft het doen.
Maar bijna 500 euries betalen voor een Elysee zou ik nooit doen.
Ik denk dat de prijs/kwaliteitverhouding bij een Steinhart stukken beter is.
Kijk hier eens tussen http://www.aramar.nl/N_grp_28-1.html en dan vind je vast een beter horloge voor minder geld.

Houthakker Schreef:

De ene klok loopt een goeie minuut voor per dag en
de andere een goeie minuut achter. Heb overigens
geen idee wat voor uurwerkjes er in zitten.

Denk dat we gezien de details op de wijzerplaat (waaronder de open onrust) wel mogen aannemen dat ze niet het levenslicht zullen hebben gezien (zijn het er 2 overigens?) in Zwitserland of Duitsland :wink:

Ja, twee voor de prijs van één.:slight_smile:

Bedankt voor die link, sinds de commentaar van het uurwerk zelf heb ik al heel wat sites van merken met wel een beter binnenwerk bezichtigt, maar steinhart was ik nog niet tegengekomen (is min of meer 1e deftige horloge, dus ik ben nogal een leek). Ik kwam de volgende horloge tegen: http://www.aramar.nl/N_frame.html?http://www.aramar.nl/N_grp_28-1.html
Deze lijkt me vrij perfect, het is een kwalitatief merk, het is een unieke en mooie horloge, ETA 2824-2 binnenwerk, titanium en saffierglas, waterdichtheid 30 ATM, 3 verschillende bandjes + andere 3 “ringen”’(lunettes). Onverwachts dat dit dan nog binnen het budget is. Vergeet dus die elysee, de vraag veranderd nu naar de hierboven vernoemde horloge.
Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom, vereisten zijn: =< € 500, deftig binnenwerk, saffierglas, en niet al te gewoon, maar ook geen te drukke plaat.

Verder nog 2 vragen:
Wat is beter, handopwinden of automatisch (dat ik de horloge s’ochtends moet opwinden maakt me niet uit, maar zit er een kwalitatief verschil in?)
Is een horloge bestellen op internet een goed idee? Of toch maar bij de juwelier?
Zoja, passen de leren bandjes voor elke pols, of zijn er formaten in?
Alvast bedankt

Ga lekker kijken voor de Steinhart, heb er zelf een gehad en is gewoon prijs/kwaliteit top! saffierglas zit er ook in, dus geen irritante krasjes gauw te bekennen.

Automaat of handopwinder alle twee een veilige keuze. Maar prefereer een automaat, waarom? gewoon gevoelsmatig.

Mogelijk het gevoel bij een handopwinder (die ik in de Steinhart flieger b-uhr had zitten) dat de kroon en opwinder mss iets sneller slijten maar dat is een gevoel meer niet!

Een automaat heb je geen omkijken naar en een veilige keus is Steinhart zeker. Kan je hem in ieder geval aanbevelen.

Kijk ook eens bij Archimede heeft ook geweldige mooie klokken in de collectie zitten. Stowa is ook zo,n merk, iets duurder maar ook smullen. Veel plezier in ieder geval.(tu)

Steinhart en Archimede kan je zeker veilig en betrouwbaar via internet bestellen. Ervaring met Steinhart en dat is gewoon top! daarom is de prijs van deze merken ook aantrekkelijk, je weet wel geen duur winkelpand, duur personeel enz.enz.

Ik zou alvorens een horloge aan te schaffen ze toch willen passen/zien in het echt.
Daarom volgende vraag: weet iemand een juwelier in België in de provincie vlaams brabant of Antwerpen waar men steinhart horloges verkoopt.

matt37 Schreef:

Ik zou alvorens een horloge aan te schaffen ze
toch willen passen/zien in het echt.
Daarom volgende vraag: weet iemand een juwelier in
België in de provincie vlaams brabant of Antwerpen
waar men steinhart horloges verkoopt.

Naar mijn weten is Aramar (Zoltar hier op het forum) de enige leverancier van Steinhart in de Benelux.

Die indruk begin ik precies ook te krijgen, heb nu al heel wat sites van juweliers bezocht zonder succes. Wat is jullie mening over iets duur als een horloge te kopen zonder het eerst te zien of te passen?

matt37 Schreef:

Die indruk begin ik precies ook te krijgen, heb nu
al heel wat sites van juweliers bezocht zonder
succes. Wat is jullie mening over iets duur als
een horloge te kopen zonder het eerst te zien of
te passen?

Ik heb het al meerdere keren gedaan. Het probleem is echter dat je heel zeker moet zijn over het formaat van het horloge en de grootte van je pols. Als je dit allemaal niet bent zou ik even een soortgelijk (wbt de afmetingen) model proberen te passen bij een willekeurige juwelier.

Lijkt me een goed plan, dit zal ik dan morgen ook gaan doen. Uit een ander forum bleek dat ze inderdaad alleen online verkopen, om kosten te besparen. Volgens dit topic hadden meerdere juweliers nog niet eens gehoord van het merk. Daarom dus volgende vraag, zou het jaarlijks onderhoud gewoon kunnen worden uitgevoerd door een plaatselijke juwelier, en blijft een horloge waterdicht als ze open word gedaan (door een juwelier weliswaar)?

matt37 Schreef:

Lijkt me een goed plan, dit zal ik dan morgen ook
gaan doen. Uit een ander forum bleek dat ze
inderdaad alleen online verkopen, om kosten te
besparen. Volgens dit topic hadden meerdere
juweliers nog niet eens gehoord van het merk.
Daarom dus volgende vraag, zou het jaarlijks
onderhoud gewoon kunnen worden uitgevoerd door een
plaatselijke juwelier, en blijft een horloge
waterdicht als ze open word gedaan (door een
juwelier weliswaar)?

Het horloge behoeft geen jaarlijkse onderhoud. Eens in de vier of vijf jaar een onderhoudsbeurt is voldende. Verder kan hij gewoon door elke bekwame juwelier geserviced worden. Steinhart gebruikt standaard ETA uurwerken, welke relatief simpel is in zijn onderhoud. Het horloge is na opening niet meer gegarandeerd waterdicht, dus zal hij wel op zijn waterdichtheid gecontroleerd moeten worden. Deze controle wordt volgens mij standaard gedaan bij een servicebeurt, en zou anders ook door de meeste juweliers zonder enig probleem gedaan kunnen worden. Qua kwaliteit en uurwerk kan je er dus niet echt een buil aan vallen, enkel het formaat zou je tegen kunnen vallen. Daarnaast moet je niet vergeten dat het horloge op de foto er altijd anders uit zal zien dan om de pols :wink:

Het is deze geworden: (voldoet ook aan al men eisen):

matt37 Schreef:

Het is deze geworden: (voldoet ook aan al men
eisen):

Prachtig, een goede keuze (tu). Beter dan de Steinhart imho.

Groeten,

Martin