Emarten Chronograaf

Nog een topic!

Zo`n 2 weken geleden zag ik op marktplaats dit plaatje:

Hij viel gelijk op door zijn prachtige, evenwichtige en klassieke design met mooie grote registers, prachtige lugs en een open 6.
Het zou een “Emarten” chrono zijn met een landeron uurwerk. Een merk waar ik nog niet eerder van gehoord had, maar omdat hij mooi eruit zag, en een landeron zou bevatten (uurwerkjes die ik kwalitatief eigenlijk erg goed vind, en waarvan nog redelijk wat onderdelen te vinden zijn) ben ik in onderhandeling gegaan. Voor een mooie prijs kon ik hem overnemen.

Een paar dagen geleden kwam hij binnen! Nog mooier dan verwacht!

Na het bewonderen van de wijzerplaat moest de kast natuurlijk ook open. Na een klein onderzoekje kon ik het uurwerkje definitief identificeren: Een Venus 188!

(ps, correct me if i`m wrong)

Een blije verrassing dus! Aangezien deze werkjes in allerlei topmerken hebben gezeten moeten ze wel van goede kwaliteit zijn!?

Al met al vond ik dit klokje dus zeker een appart topic waardig. Hierbij nog een een fotootjes naast de Olor:

Inmiddels begint de collectie chrono`s aardig interessant te worden:

Bedankt voor het kijken!

groeten,
Michiel

Mijn beste,

Wat een schitterende chronograaf, magnifiek!!
Een karaktervol horloge welke zich in woelige tijden, staande heeft gehouden.

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze ‘jong-belegen’ oldtimer!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Mooie aanwinst(tu) Gefeliciteerd!

Over het uurwerk weet ik niet veel, maar ik meen gehoord te hebben dat een Venus niet verkeerd is.

Ook leuk is de schaalverdeling op de chrono secondenwijzer van 0-20, dat zal de afstand tot een bliksem ontlading of een ontploffing moeten weergeven, denk ik.
Bij de flits start je de chrono en bij de knal stop je: de wijzer geeft de afstand, per drie seconden één kilometer.

Ook dit is een plaatje ze ziet er zo op het oog nog beter uit!
Mooi hoor, bedankt voor het delen!

mvg, Frans

Weer zo’n horloge om jaloers op te worden :wink:
Goede aankoop hoor en heel veel plezier ermee!

Bedankt voor de reacties allen,

@ Tom,

Bedankt voor de informatie, weer wat geleerd! Is dit wat een telemeter genoemd wordt?

Groeten,
Michiel