Emergency 2

Wauw!! een waanzinnig filmpje op de facebook pagina van M.Koster&zonen-BSN over de nieuwe Breitling Emercency 2

Wat zou die gaan kosten ??

Groet,
Gert

Volgens mij rond de €11.000,- maar hij is erg mooi. Vandaag in mijn handen gehad bij Ace tijdens het Breitling Novelty Event

En om de pols van een vriend van me. Mijn pols kan dat niet hebben :slight_smile:

€11,000 !! jeetje. Is hij zwaar? en zo te zien flink aan de maat.

bijna 14.000,- grote klok maar door titanium blijft het gewicht acceptabel

51 mm is imho er toch wat over en echt niet zo draagbaar meer.

Dat zijn toch geen normale afmetingen meer? Ik vraag wel eens aan mensen of ze niet beter een klok bij de NS kunnen bestellen, maar het gaat er steeds meer op lijken.

Voor mij was hij ook echt veel te dik en groot, maar bij bepaalde beroepen of in bepaalde situaties kan ik me wel voorstellen dat het horloge heel handig kan zijn. En eerlijk is eerlijk, het gewicht valt heel erg mee door het materiaal. En hij is in het echt ook heel erg mooi.

Ok hij zal waarschijnlijk best mooi zijn, mag ook wel voor dat geld. Als je een beroep hebt waar je een reële kans hebt op een noodsituatie zijn er natuurlijk betere opties. Wie heeft er een werkklokkie van 14.000 euro?

Vintage1982 Schreef:

Wie heeft er een werkklokkie van 14.000 euro?

Bear grylls haha

Haha klopt, maar niet helemaal. Begonnen met een Breitling emergency, maar tegenwoordig weer gewoon een Casio hoor :slight_smile:

Dat is ook zo, misschien heeft de man eens bedacht dat een Emergency voor hem overbodig is haha.

Ik vind het wel een pracht van een horloge, nog maar 1 keer in het “wild” gezien.

Kast en cijferblad zijn mooi, maar die digibalken…
Net een crimineel, die onherkenbaar in beeld moet, gruwelijk!
En dan zeg ik nog niets over het formaat.

Na een paar keer op hun fb pagina de video te hebben bekeken, begin ik hem toch steeds mooier te vinden. Vooral met moment dat de zender wordt geactiveerd en de 12 uur index licht begint te geven. Maar ja… € 11.000

Haha het is niet te hopen dat je dat moet gebruiken. Als je dat trouwens zomaar aanzet, gaat je dik geld kosten :wink:

Ik heb een Emergency I en dan nog eens met extra UTC klok - ja hoor: super draagbaar én een van de meest duidelijk afleesbare wijzerplaten die ik ken.

De II vind ik wel OK ( blijf de I toch nog mooier vinden ) maar zoals gezegd, de afmetingen zijn er wat over - dit gaat zeker vele mensen weerhouden om dit horloge te kopen.
Gewicht zal hoegenaamd niet het probleem zijn - de diameter wel…

looks en afmetingen, zijn denk ik ondergeschikt aan de functionaliteit. want met 51mm zullen de velen overhang hebben. ik bedoel, emergency mission is ook geen kleintje, maar de emergency2 is me waarschijnlijk helemaal n stap te ver. toch ga ik em es om de pols doen :+

en de afwerking zal wel geweldig zijn, maar de verhouding vd wijzers bij zo n forse klok. net n steroids bodybuilder met n piepklein :wink:
maar zal wel voor de functionaliteit zijn, want de displays blijven zo tenminste optimaal afleesbaar. en de verhouding vd lume in donker (wijzers en oplichtende cijfers) passen imho al wat beter bij elkaar. op dat ‘stipje’ voor de uren na. dat wordt waarschijnlijk turen voor me om em te kunnen vinden.

toch vind ik t n knappe prestatie. kon alleen de batterij ook maar opgeladen worden, zoals zn accu.

p.s. ben niet zo v facebook. is dat filmpje ook.nog elders te zien? youtube, breitling.com, ea.

Wat ik bij de Emergency I nooit begrepen heb is de 30m waterdicht rating?!
Dat is geloof ik bij de Emergency II nu 100m geworden…

Verder wel een prachtklok! (tu)

Groet,
Ronald

Ik heb dit horloge ook “gepast”… mijn pols is smaller dan het horloge…

Maar… 't is natuurlijk een horloge wat je draagt als je in een risicovolle situatie bent… stel… ik ga een berg beklimmen… een flink hoge… dan is het daarboven ook flink koud… dan draag ik dat horloge toch gewoon om mijn mouw?.. de “moonwatch” werd tenslotte ook over het ruimtepak gedragen…

voor zijn formaat vond ik em verbazingwekkend licht…

Arie Kabaalstra Schreef:

Maar… 't is natuurlijk een horloge wat je draagt
als je in een risicovolle situatie bent… stel…

Het meest risicovolle dat het gros van de Emergencies meemaakt is dat de bonus van de eigenaar dit jaar wat lager uitvalt ;).

Ik kwam deze trouwens nog tegen op een ander forum.

Breitling is aan het experimenteren met het gebruik van exotische materialen en meerkleurige rubber banden! (tu)

Ik zeg kom maar op!!

(zal overigens wel helemáál onbetaalbaar worden :smiley: )