Emergency locator horloge

Hoi,

Puur uit nieuwsgierigheid niet omdat ik er één ga kopen.

Wie heeft er ooit een dergelijk horloge aangeschaft en heeft het ook werkelijk gebruikt?
Is het een gadget of is het daadwerkelijk iets wat werkelijk gebruikt wordt door mensen die het nodig hebben voor hun werk of zo?

Zijn er ook goedkopere/andere leuke alternatieven?

https://m.youtube.com/watch?v=_3rhKrIYmfw

4 likes

Gaaf interessant instructie video! Thnx

Staat volgens mij een flinke prent op als je dat onnodig laat afgaan.

2 likes

Lijkt me zo’n gadget waar meer misbruik dan gebruik van gemaakt zal worden.
Toffe ontwikkeling wel, maar voor mijzelf zou ik dit niet nodig achten

1 like

In Top Gear hebben ze m getest.
Toen zat Hammond op een berg en Clarkson en May moesten m gaan redden in Amerikaanse pick-ups.
Conclusie, horloge werkt perfect, Clarkson en May niet.

7 likes

Dit zou ik niet doen, ik dacht namelijk ook dat dit dan gebeurd;

1 like

De emergency 1 frequentie werkt niet meer de 121 mhz band is voor andere doeleinden in gebruik genomen ,de 406 mhz band van de emergency 2 werkt nog wel maar zou er niet mee spelen want daar koop je kwa boete geen andere breitling voor :grin:

1 like

Als oud medewerker van de OSRD (opsporings en reddings dienst) tegenwoordig SAR, kan ik mij herinneren dat vlieger van een sportvlieguigje en plb in de kofferbak van zijn auto had gelegd waarbij het baken werdt geactiveerd. foutje. Daarna maakte hij een lange autorit. Het was snel duidelijk dat het geen noodgeval op zee was door een kruispeiling, maar in mijn herinnering was de rekening van de opsporingsactie alsnog niet mals. En reken maar dat ze je snel opsporen., je auto in de garage zetten helpt dan niet :slight_smile:

4 likes

Heb jij nou even in je eentje de succesformule van TopGear gekraakt?

2 likes

Ik heb veel onderzoek gedaan, maar het is me gelukt.

1 like

Ben blij dat ik er geen bezit. Als ik dronken zou zijn met zo’n ding om zou ik vermoedelijk snel op het idee komen om het uit te proberen. En dan arriveren de hulpdiensten: meneer wtf is het noodgeval?
Ik: de whiskey is op.

4 likes

De 121.5 wordt niet meer permanent uitgeluisterd via sateliet. Maw je hebt niet de garantie dat je noodsignaal opgepikt wordt.
121.5 wordt lokaal op verkeerstorens en nautisch nog gewoon gebruikt als noodfreqientie. Er zijn ladingen (kleine) vliegtuigjes etc die niets anders hebben.
Mocht je line of sight zijn met bijv een verkeerstoren dan wordt je noodsignaal dus vaak gewoon opgepikt.
Mocht er aanleiding zijn je te gaan zoeken (bijv vliegtuig van de radar verdwenen) dan gebruiken zoekterm 121.5 ook nog gewoon.

Dat de Emergency 1 een overmaatse Aerospace is en een nutteloze gimmick is dus pertinent onjuist!
(Plaatje van de ex voor de sfeer)

5 likes

Sfeer plaatje:

Heb 'm al een tijdje, uiteraard nooit gebruikt. Eigendom wordt ook geregistreerd / overgedragen zodat ze misbruik kunnen verhalen.

Titanium uitvoering, wat draagt dit horloge enorm plezierig! En altijd wel een aanleiding voor een gesprek, als ze over de grote ‘puisten’ aan de zijkanten beginnen… :wink:

1 like

Ik heb zelf de stalen “Mission” uitvoering gehad maar zou iedereen de titanium aanraden. Deze is 2mm kleiner en draagt door het gewicht een heel stuk fijner!

2 likes

Flink pak papierwerk moeten ondertekenen.

4 likes

Ik zag het op instructie video. Of je nou 1 ste eigenaar bent of tweede het is beide heftig. Kan me trouwens voorstellen dat ambassade mensen of CEO van grote bedrijven en andere hooggeplaatste mensen ze ook nodig zouden kunnen hebben. Met oog op gevaar van ontvoeringen enz

1 like

En jij denkt dat je dan in de gelegenheid zult zijn om de boel te activeren en met een antenne in je hand kunt gaan zitten zodat ze je kunnen peilen?

:rofl:

Die mensen hebben vast betere oplossingen om een noodsein af laten gaan

Levensnevel junior heeft in z’n vrijgezelle jaren op de motor meerweekse soloritten gemaakt:
Rondje Schotland; Rondje Noordkaap; Rondje Griekenland & Rondje IJsland

http://www.thirteenreasons.nl/

Hij gebruikte op die roadtrips een GPS armband [Spot GPS Messenger{met o.a. een noodknop & een veilig aangekomen knop. De armband die hij gebruikte gaf elk uur z’n positie door zodat we, via een link, z’n vorderingen konden volgen.
Kosten voor zo’n armband vielen alleszins mee, echter het abonnement om van die diensten gebruik te maken was prijzig [vergelijk het met de kosten van een inkjet printer en de kosten van de noodzakelijke cartridges]

Daar heb je dan ducktape voor die over je mond zat.en de tralies als verticale verankering😉

1 like