Hoi, ik heb de EMG HFLE’17 nog steeds in bezit en draag die ook nog steeds zonder problemen. Tot vandaag. Ik zat er wat naar te staren en heb denk ik de 2 knoppen van de chrono tegelijk ingedrukt. Nu werkt de chronograaf functie niet meer. Het horloge loopt nog steeds prima overigens.
Is dit iets wat ik zelf kan oplossen, of is er iemand onder jullie die dit voor mij kan oplossen? Beide knopjes lijken nergens meer mee verbonden te zijn. Er is nog wel wat weerstand als ik ze indruk, maar er gebeurt niets meer helaas.
Alle hulp is welkom!
Groet, Jelle.
Zijn ze inmiddels allemaal uitgeleverd?
Uurwerk vervangen heb ik als suggestie gekregen. Dat kan altijd, maar weet iemand me te vertellen wat er fout kan zijn gegaan? Ik weet dat het gebruikte uurwerk niet best is en dat er problemen zijn geweest met deze HFLE, maar de mijne heeft het altijd prima gedaan.
Ik zou voor uurwerk swap gaan!
Post eens een foto van de movement. Of is het geen see-through?
Is gewoon een st19. Zat foto’s op google
Ik verwacht een lever te zien die blijft hangen op zijn foto.
Normaal hoort het kolom wiel het gelijktijdig stoppen en resetten van de chronograaf te voorkomen. Misschien kan een foto duidelijkheid verschaffen over wat er met dat systeem aan de hand is?
Kun je hier al wat mee? Zo niet dan zoek ik morgen even mijn gereedschap en probeer ik het zonder deksel in het daglicht.
Moeilijk te zien, hier een goeie foto van wat je moet zien. Zit hem mogelijk in die veren op de zijkant. De levers in de midden lijken goed te staan. (Sorry, ik ken de juiste namen niet)
Zo te zien zit er iets niet goed bij de ‘operating lever spring’ of de ‘column wheel jumper’. Ik zal morgen het deksel er eens afhalen in dat beter te bekijken.
Dat kan altijd nog, maar als er iets is blijven hangen ofzo dan zou ik dat eerst willen oplossen.
Okee, wat ik er van zie en begrijp, is dat bij de mijne de operating lever spring niet meer tegen de operating lever/click zat waardoor het kolomwiel niet meer werd bediend. Toen ik de veer voorzichtig weer op z’n plaats wilde duwen brak die af helaas.
Bedankt voor de hulp!
Zoals al gemeld, de simpelste, goedkoopste en beste optie is een nieuw uurwerkje erin laten zetten!
Maar ik begrijp wel dat hij dit zelf ook eens wou proberen. Dat is een stuk van de fun in deze hobby.
Ik zou het ook zo gedaan hebben.
Ik ook, inclusief het afbreken …
Ik weet toevallig, dat er in Almere iemand is, die er zo een ander en wel goed functionerend Seagulletje inlepelt.
Gefeliciteerd, trouwens.