Emotie of ratio?

Beste forumleden,

Ik heb twee horloges in mijn bezit waar ik maar moeilijk een keuze tussen kan maken. Enerzijds is er de Breitling Colt II (2006) en anderzijds is er de Breitling Blackbird (2002). Beide prachtige horloges in hun eenvoud en ik kan maar moeilijk een keuze maken. De Colt II is voor mijn gevoel een rationele keus, aangezien hij robuust, zeer nauwkeurig en goedkoper in onderhoud is (aangezien het een Quartz is waarvan de batterij volgens fabrieksopgaaf 8 jaar meegaat). De Blackbird is voor mijn gevoel een emotionele keus, aangezien het een automaat is en het horloge wat aparter oogt, zeker met de pilotenband.

Welke van de twee zou jullie voorkeur hebben?

Is het niet belangrijker wat jij zelf vindt? Onderhoud lijkt me van onderschikt belang bij de keuze.

En waarom moet je kiezen als je beide bezit?

Onderhoud is ratio en dat is voor mij ook wel belangrijk. :slight_smile: Ik zit er over te denken om 1 van de 2 te laten gaan en een degelijke Seiko als alledaags horloge terug te kopen, maar de keuze is echt lastig!

De colt is degelijk genoeg om als dagelijks horloge te gebruiken

Zonder je post aandachtig gelezen te hebben: emotie. Van ratio krijg je achteraf altijd, altijd, altijd spijt.

Precies de reden waarom ik deze vraag stel… :wink: Ik ben namelijk bang dat je gelijk hebt…

Ik ben een liefhebber van mechanisch, maar vind ana-digi wel erg handig. Denk dat ik toch meega met JackW: automaat houden.

Maar zoals Schmeink al zei, waarom gewoon niet de Colt houden? Een Seiko kan best een beater zijn, maar waarom de Colt niet?

Blackbird voor de net en Colt als beater houden. Seiko kun je er altijd nog bij kopen.

Sluit me erbij aan , niks verkopen. Krijg je geheid spijt van. Koop voor alledaags om te raggen een Seiko erbij en klaar is kees.