Emotionele oproep : wie krijgt mn Tissot open en kan hem repareren ?

Ik heb een Tissot, eind jaren '60, Seastar seven.
Het is een monoblock.
Per ongeluk de stem los getrokken en nu doet hij het niet meer…
Wie krijgt m open ( perslucht?) en kan m eventueel repareren en servicen ?
Heb al een nieuwe mainspring liggen…

1 like

@Tokes of @PeterLC ??

Dan heb je behoorlijk lopen trekken aan de stem.

Stem installeren is geen hogere wiskunde, mits met genoeg geduld.

Indien het inderdaad perslucht benodigd kun je het ook open wippen met een vlijmscherp breekmesje. Wel voorzichtig want krasjes zijn snel gemaakt.

1 like

In welke hoek van het land woon je? Glas moet je met een glasklem verwijderen; zo’n Tissot set glasklemmen heb ik wel liggen.
Mogelijk is de tirette wat versleten waardoor je de stift er te makkelijk uit kunt trekken. :thinking:

3 likes

Ik heb een jaar geleden mijn tissot seastar Seven laten servicen bij Wesselink en Vreeker in Alkmaar. Vond dat prima service daar, maar weet niet of dit voor jou makkelijk te berijden is.

1 like

Ik woon in Rotterdam.
Maar in bezit van auto…

1 like

Ik woon in de zuidoosthoek van de provincie Utrecht, dus voor jou niet echt om de hoek; er is vast wel iemand dichterbij met een setje glasklemmen. :sunglasses:

2 likes

Ik zal W&V maar eens vragen…

Misschien proberen bij Ruud van Clockwise in Hellevoetsluis?

1 like

Ik heb hem al hier gehad… Lijkt monobloc-kast, maar gek genoeg geen male/female stift…

1 like

Is bij Seastar Sevens vaker. Je moet het glas er met een klem afhalen; dan zit er een soort springring in een groef in de kast die de wijzerplaat op z’n plek houdt.
De wijzerplaat zit alleen geklemd in het uurwerk, dus die kun je er dan uit rapen en zo kun je bij het keyless work om de stift te demonteren.

5 likes

Zo’n Vigor heb ik ook, maar door de spanring kreeg ik het glas er niet af - zonder te forceren…

1 like

Dan hebben ze er een verkeerd glas opgezet denk ik; zo’n Tissot zit in elk geval geen spanringglas in. :thinking:

2 likes

@vinwat zit toch ook in Rotterdam?
Misschien wil hij…

Ja, Dat is juist.
@SybrenAnne neem maar even contact op met mij.

6 likes

Super dat je dat aanbiedt @vinwat
Had ik het gelukkig goed onthouden van ons gesprekje op de Rikketik!
:+1:

2 likes

Beetje late reactie, was ff druk, het horloge gaat naar Wilko @wbcoupe voor een service.
Dank voor alle reacties, als er foto’s zijn post ik ze.
Sybren

5 likes

Nu ben ik wel benieuwd, wat is er emotioneel aan je oproep? Het horloge gaat iig naar het juiste adres voor een Tissot :grin:

4 likes

:joy:
Niet echt emotioneel natuurlijk, hoewel onze vers… hobby natuurlijk een brok emotie is.:wink:

2 likes

Toevallig heb ik dit setje En wil er een foto er van delen Want ik vind het wel een verdomd mooie set. (Het staat overigens te koop mocht iemand interesse hebben al vind ik het eigenlijk niet netjes dit topic te vervuilen met verkooppraatjes).

Heeft het Tissot uurwerk geen hacking functie? Het kan nl zijn dat de stem er uit is getrokken op het moment de hacking hem op de rem heeft gezet?

Perslucht is inderdaad een makkelijke optie maar wel voorzichtig niet meteen de compressor met 8 bar er op. Dan kun je denk ik op zoek naar wijzers en de wijzerplaat.

4 likes