Emotionele waarde: welk horloge is jou dierbaar?

  1. Mijn allereerste horloge: fossil coachman. Samen meer avontuur meegemaakt dan welk avontuurlijk horloge dan ook die daarna kwamen. En hij was erbij op mijn huwelijksdag. Dit horloge heb ik helaas niet meer.
  2. G shock m6510. Was bij de geboorte van m’n oudste dochter, haar hartoperatie en heeft door de jaren heen poep en kots van onze dochters geincasseerd. Mijn vrouw draagt dit horloge tegenwoordig.
  3. tudor black bay, gewoon omdat m’n hartje sneller gaat kloppen als ik hem omdoe.



Ben benieuwd naar jouw horloge!

17 likes

Mooie verhalen heb je bij je horloges :ok_hand:

1 like

2015 verjaardagscadeau, een dag later begon de strijd om het leven. Bizare tijden!

13 likes

Van mijn opa gekregen, door dit horloge ben ik een ‘watch enthusiast’ geworden.

16 likes

Wat een mooie zeg!

1 like

Niet één horloge is mij dierbaar. Vind ik het allemaal leuk? Ja, hoor, maar niet meer dan dat! :grin:

1 like

Mijn Omega speedmaster reduced omdat ik deze 15 jaar geleden door omstandigheden (geld) heb moeten verkopen. Sinds 1 week heb ik hem weer. Bijzonder voor mij.

7 likes

Fijn dat je het weer terug hebt! Maar even uit nieuwsgierigheid: heb je hetzelfde model terug of precies dat horloge die je verkopen moest?

1 like

Hetzelfde model. Maar dat is voor mij goed

1 like

Mijn opa’s Rolex Cellini uit +/- 1990.

30 januari gekregen op mijn 24ste verjaardag en 1 februari is hij overleden.
Op het moment ligt hij bij de horlogemaker en wordt hij helemaal aangepakt: nieuwe originele kroon en natuurlijk een service. Die beschadigde dial laat ik zitten, die heeft de meeste sentimentele waarde.

Als finishing touch:

Ik kijk uit naar het eindresultaat.

Voor mijn tweelingbroertje heb ik het volgende laten repareren (ook van mijn opa geweest):

Before

After

Ik leer nu pas hoeveel sentiment/emotie er in een horloge kan zitten.

15 likes

Mooi! Ondertussen inspireer je me om me ook eens te verdiepen in de reduced speedmaster, in mijn zoektocht naar een chronograaf. Dank :wink:

2 likes

Mooi verhaal! (en gecondoleerd)

Kijk vooral ook naar de Sinn 358 :heart_eyes:

Dubbel bedankt! :grin:

Ik heb nog foto’s zien langskomen waarbij hij hem om heeft, die moet ik nog even opvragen bij mijn ouders. Het lijkt mij mooi om de foto’s uit te printen en bij het horloge te leggen.

1 like

Kan mij goed voorstellen dat je hier enthousiast van wordt. Wie niet?:smiley::slight_smile:

1 like

:cry: prachtig horloge, zuinig op zijn.

2 likes

Ik ben er zuiniger op dan mijn opa zelf helaas :cry:
De familie zag mij als de juiste persoon om erop te passen, dat zie ik als een compliment.

Hij had wel wat liefde nodig, maar dat heb ik hem dan ook gegeven.
Binnen een aantal weken zie ik het eindresultaat :grin:

2 likes

Ik heb niet echt een bijzonder horloge. Maar dit horloge krijgt niet veel draagtijd en zal ook niet veel draagtijd krijgen, hoewel het horloge bijna nieuw is. Is een cadeau van mijn partner, gekregen in 2018. Niet lang nadat ik dit horloge heb gekregen is mijn vrouw ziek geworden. Meerdere keren opgenomen voor iets waarvan we tot vandaag de dag niet weten wat ze precies had, maar wel bijna haar leven heeft gekost. Horloge krijgt weinig draagtijd en ligt heel vaak in de kast omdat het mij doet denken aan deze tijd.

21 likes

Mooi Kasper!

Wat een verhaal Kasper en ik vind het een prachtig horloge, zo simpel… Je zou kunnen zeggen dat hij goed matcht bij een tijd van zorgen om een dierbare want dan kom je al vaak uit op: “Enjoy the simple things in life”. :wink: