Mijn pas herstelde Seiko 5 van opa.
Het horloge van mijn vader.
Een bescheiden horloge van een nog meer bescheiden man.
Hij droeg het horloge dag en nacht. Ik ben er na 6 jaar nog niet aan toe om het ook te gaan dragen. Mede omdat dan zijn massieve armen minder tastbaar zullen worden.
Meerdere dierbare horloges bij mij.
Als klein jochie al interesse in horloges, dus toen mijn oma overleed en we ieder een klein beetje geld mochten besteden aan een herinnering heb ik daar een horloge voor gevraagd.
Ik had de net nieuwe Seiko “Dancing hands” (8M25-6000) uitgezocht, digitaal met analoge weergave,
voorzien van stopwatch, timer, alarm, en een “dansende wijzer modus”.
Jaren lang gedragen en geeft nog steeds de herinnering. Ik laat ook trouw steeds een nieuw batterijtje plaatsen, ondanks dat ik deze zelf niet meer draag. Inmiddels wordt deze door de wederhelft af en toe gedragen.
De volgende mijlpaal is een Rado Diastar Ceramica Multifunction.
Na het starten van onze eigen winkel hebben we ruim jaar later een doel bereikt en samen een Rado gekocht. Voor mij de multifunction, voor haar een Ceramica Black Dail.
Voor mijn 40e verjaardag een Seiko Premier Kinetic Perpetual Calendar gekregen van mijn vrouw.
Achterop een speciale inscriptie met voor ons een speciale betekenis.
Deze krijgt nog steeds regelmatig draagtijd en vindt ik nog steeds een prachtig tijdloos design.
10 jaar later wederom een horloge gekregen.
Een Meistersinger astroscope limited edition (100 stuks wereldwijd)
Mooi om deze te hebben verkregen. Evenals veel andere horloges en verhalen in dit draadje.
Weet je de naam of type nummer van deze Omega? Ik zoek al heel lang naar het type dat mijn vader had en deze lijkt hem te zijn.
Dankjewel! Referentie is: 196.0082
Hopelijk kun je er wat mee!
Dank je!