Dat kan maar de diameter is 30 mm voor die tijd
precies goed, inmiddels zijn mijn polsen 3 keer zo
dik geworden dus ja…
Dat had ik al uit je verhaal een beetje begrepen. Maar d’r zullen toch wel banden die een maatje groter zijn? Tenminste, als je em weer wilt dragen. Want ik denk dat er op het forum best kenners zijn die je bandjes/leveranciers kan aanbevelen.
Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat je het laat. Misschien dat je het horloge het liefst laat zoals ie was. Sommige dingen moet je niet willen overdoen. In je herinnering zijn ze het mooist…
Wat lees ik hier veel leuke reacties!! Mij lijkt
het ook erg leuk om een horloge te hebben waaraan
een speciale herrinnering zit.
Ik wilde mezelf volgend jaar een mooie en
bijzondere klok kado doen (weet nog niet goed
wat), en eigenlijk zou het wel leuk zijn als daar
een gelegenheid bij hoort. Verjaardag is een
beetje afgezaagd, getrouwd ben ik al, hebben
jullie een idee? Misschien kopen als ik op
vakantie ben of zo??
Malverne
Dat is zeker een goeie, maar zorg niet dat zo een zoektocht je vakantie “verpest”… voor anderen of jezelf. Als je em haalt, maak svp een mooie vakantie shot. Dat vinden een hoop van ons hier leuk om te zien!
Wat te denken van een jubileum van je huwelijk? Huwelijksringen heb je al…
Euh, een promotiehorloge?
En soms is een horloge bijzonder, omdat je er iets aparts mee hebt meegemaakt. Mijn Seiko Mosnter Black had ik dan wel ik 5 jaar geleden voor mijn verjaardag gekregen. Maar hij is me het meeste bijgebleven als werkhorloge. Het waren een aantal jaren waarvan ik mijn vader heb geholpen toen hij hulp nodig had bij z’n werk. Toen heb ik mijn studie een tijdje uitgesteld. Dat is een periode die me altijd wel bij blijft. Het waren een paar moeilijke en zware jaren. Het horloge is er een soort herdenking/baken aan die tijd.
Het is een onbekend merk, ik had er nog nooit van
gehoord.
Verder ben ik nog op zoek naar een Seiko uit mijn
geboortejaar, het liefst met een grotere diameter
dan die van mijn opa (34mm)
Ik heb ook nog een oranje Monster.
Het Monster is mijn eerste ‘echte’ horloge, tevens
het begin van HET virus:+
Met vriendelijke groet,
Herman
Kan me voorstellen dat zo een erfstuk bijzonder is. Zo heeft mijn vader ook nog een horloge van zijn vader. Helaas is loopt ie niet meer. Ik denk dat ik met mijn eerste loon dat klokje laat repareren.
Tja, je eerste “echte” horloge.Die vergeet je ook niet zo gauw. Voor mij was dat in de vierde klas toen ik voor 99 gulden een Junghans automaat kocht. Wat alleen erg jammer is, is dat de kast niet van staal blijkt te zien. Na em jaren te hebben gedragen was de coating afgesleten en kwam het materiaal eronder bloot te liggen. Het is een beetje geelkleurig. Weet iemand wat voor materiaal eronder ligt?
Gezond is het waarschijnlijk niet, want ik krijg zwarte vegen op mijn huid wanneer ik em draag en het irriteert ook. Erg jammer, maar ik doe em ondanks z’n gebreken niet weg.
Een erfstuk: Seiko 5 die van mijn opa is geweest.
Ik heb het horloge weggebracht voor een servicebeurt.
Eerst met een rallye bandje maar die vond ik niet echt mooi staan, dus nu met een Barington lizard bandje.
Wat een tijdloze klok. Hij oogt natuurlijk wel casual-klassiek, maar een hoop moderne casual seiko5jes zien er nog steeds ongeveer zo uit. Hebben nu misschien een iets vloeiendere kast.
Nee, die race en stoffen bandjes vind ik er ook niet mooi om staan. Lizard is beter, maar persoonlijk zou ik een croco of egaal kalfslederen band omheen doen. Ook iets rustiger (saaier?) en komt meer overeen met de rustige wijzerplaat.