Emotionele waarde

Ik heb bij de meeste van mijn horloges associaties en ze zijn daardoor allemaal bijzonder voor me.

Hebben jullie een horloge die je extra bijzonder vindt?

Bijvoorbeeld omdat ie van je overgrootvader is geweest. Of omdat je er mooie reis mee hebt gemaakt. Of omdat ie je leven heeft gered (zoals zo vaak bij James Bond;)). Of omdat je er een andere bijzondere gebeurtenis mee hebt meegemaakt. Of simpelweg omdat het je eerste horloge is (geweest).

Ja , deze

een swiss Continental(handopwind) heb ik van m’n pa gehad in 1968 (was toen 8 jaar)

Heb hem nog steeds maar moet nodig geserviced worden en een nieuw glas,
Dat ga ik zeker enn keer doen en dan zoek ik een heel mooi bandje ervoor,weet alleen nog niet wat.

gr Ron

Mijn eerste Seiko. Heb ik al sinds de jaren '70. Gekregen voor mijn verjaardag van mijn ouders. Het horloge zelf is nog he-le-maal origineel, zelfs nooit geserviced. Het bandje is na ongeveer 10 jaar kapotgegaan. (HEEFT NOG IEMAND ZO’N OYSTER_ACHTIG BANDJE). Ik draag het ieder jaar op mijn verjaardag.

Menno

heb je een duidelijkere foto van de band? wellicht heb ik nog iets liggen…

groet, landrover110

Hoi Marnix,

hou mijn verzamelingen in het oog…special voor jou maak ik een foto van mijn emotie horloges…

groet, landrover110

eeey, Ron,

dat horloge ken ik :slight_smile:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,140246,147299#msg-147299

Er past dus in elk geval een Alpha Submariner bandje op :slight_smile: :slight_smile:

Bas

Mijn Junghans,

Mijn eerste ‘echte’ horloge, gekregen van mijn opa.
Ik draag hem zelden, alleen maar op mijn verjaardag en op die van mijn Opa/Oma.

Weet iemand toevallig het type en jaartal?

:slight_smile:

Mijn RW gekregen van mijn vrouw om te dragen bij mijn trouwdag…

Leuk Marcel, zo een “traditie”.

Zo te zien zijn 't merendeel vintage modellen, die van voorouders en je “eerste liefde”. Blijkbaar vergeet je die nooit. Ik kreeg toen ik 3 of 4 was een horloge van een kennis van mijn vader. Hij heeft bij een horlogefabrikant gewerkt in Azie.
Ik heb em volgens mij niet meer, waarschijnlijk als jochie ergens kwijtgeraakt. Maar het was een mini duikersmodel, met een metalen kast, plastic bezel, en rubberen band. De bezel had beetje een pepsi idee met rood en blauw. Oh ja, vond het ook heel bijzonder dat ie in het donker oplichte. De wijzerplaat was voorzien van indices in plaats van cijfers. Misschien dat daardoor mijn voorkeur voor indices is ontstaan.

Het kloklezen ging me toen nog niet helemaal goed af. Ik wist alleen per kwartier de tijd af te lezen. En dan nog had ik volgens mij niet heel veel besef van de tijd.
In die tijd leek een dag superlang en de zomervakantie duurde oneindig!
:stuck_out_tongue:

Lijkt er verdacht veel op, zal ik ook eens de achterkant open maken?
Heb er de tool voor ,heb hem n.l nog nooit open gemaakt dus je maakt me wel nieuwsgierig!

gr Ron

bikerplus Schreef:

Lijkt er verdacht veel op, zal ik ook eens de
achterkant open maken?
Heb er de tool voor ,heb hem n.l nog nooit open
gemaakt dus je maakt me wel nieuwsgierig!

gr Ron

Pas bij een oud horloge wel op voor de pakking. Die is mogelijk zo droog en poreus geworden, dat als je em opendraait, em kapotdraait. Zorg dat je een vervangende hebt als je stof en vocht in je horloge wilt voorkomen.

Hij zal zowieso voor een service en reinigings beurt weg moeten dus de pakking zal het denk ik niet overleven, als er al een pakking tussen zit.
Er staat een duikertje achter op de kast , dit terwijl hij maar 5 atm aangeeft.
Wat ik al zei , hij is ruim 40 jaar niet open geweest dus ben eigenlijk wel benieuwd wat er inzit.

gr Ron

bikerplus Schreef:

Hij zal zowieso voor een service en reinigings
beurt weg moeten dus de pakking zal het denk ik
niet overleven, als er al een pakking tussen zit.
Er staat een duikertje achter op de kast , dit
terwijl hij maar 5 atm aangeeft.
Wat ik al zei , hij is ruim 40 jaar niet open
geweest dus ben eigenlijk wel benieuwd wat er
inzit.

gr Ron

Volgens mij hebben alle horloges die geschikt zijn om mee te zwemmen iets van een pakking om water buiten te houden.

En 5atm WR was voor die tijd zeker geschikt om mee te zwemmen. 3atm zelfs al, hoewel dit tegenwoordig staat voor spatwaterdicht.

Oh, als ie toch voor service weg moet… dan wordt dat zeer waarschijnlijk wel vervangen. Waar laat je dat doen, en hoeveel zou dit kosten?

Geen idee waar ik het laat doen en hoeveel het zou gaan kosten.
Zowieso moet er een nieuw glaasje op ( deze is plexiglas met een datumloepje)
Service en misschien wat vervangen binnen,b.v de veer?
Wijzerplaat is nog goed,alleen de lumen zullen op zijn en opnieuw aangetipt worden?
Zullen hier wel forummers zijn die een inschatting kunnen maken.

gr Ron

Deze Lincoln gekregen van mijn ouders voor mijn communie begin jaren zestig. Ik weet nog dat mijn vader een hele doos horloges mee naar huis had gekregen van de plaatselijke juwelier::o (zal nu niet meer kunnen) en daarvan mocht ik er eentje uitkiezen en het werd dus deze. Hij doet het nog steeds prima maar kan hem niet meer om bandje is veel te krap.

Ben benieuwd naar het resultaat. Maak duidelijke afspraken wat er gedaan moet en vooral MAG worden. Soms zie ik gerestaureerde wijzerplaten die niet echt goed lijken op het origineel. Dat vind ik persoonlijk erg jammer.

Leuk klokkie! Ik zou zeggen dat een nieuw bandje toch goed te regelen is?

Dat kan maar de diameter is 30 mm voor die tijd precies goed, inmiddels zijn mijn polsen 3 keer zo dik geworden dus ja…:wink:

Dag Mensen,

Wat lees ik hier veel leuke reacties!! Mij lijkt het ook erg leuk om een horloge te hebben waaraan een speciale herrinnering zit.

Ik wilde mezelf volgend jaar een mooie en bijzondere klok kado doen (weet nog niet goed wat), en eigenlijk zou het wel leuk zijn als daar een gelegenheid bij hoort. Verjaardag is een beetje afgezaagd, getrouwd ben ik al, hebben jullie een idee? Misschien kopen als ik op vakantie ben of zo??

Malverne

Malverne Schreef:

Dag Mensen,

hebben
jullie een idee? Misschien kopen als ik op
vakantie ben of zo??

Malverne

Ja, op het strand in Turkije!! :slight_smile: