Hallo allemaal ,
ik ben nieuw hier en wil graag weten wat jullie van dit horloge vinden.
of er mensen zijn hier die hem zelf hebben , en hoe de kwaliteit is in vergelijking met de prijs
![]()
Emporio Armani AR1400
Hallo allemaal ,
ik ben nieuw hier en wil graag weten wat jullie van dit horloge vinden.
of er mensen zijn hier die hem zelf hebben , en hoe de kwaliteit is in vergelijking met de prijs
![]()
Emporio Armani AR1400
Allereerst welkom op 't forum.
Volgens mij gebruiken de meeste kledingmerken degelijke quartzuurwerken gebruiken. Prijs/kwaliteit… met de kwaliteit zit het wel snor, maar je betaalt voornamelijk voor 't design en merknaam.
Uitzonderingen bestaan er ook, zag een mechanise Hugo Boss in een Boss store voor een paar duizend euro.
Bij deze horloges gaat het om de naam en het imago. Vaak zit er een eenvoudig quartzwerkje in. Mocht je vallen op de naam dan is dit een goede keuze. Wil je een dergelijk horloge, zonder de naam van deze Milaanse kledingontwerper dan zijn er in deze prijsklasse kwalitatief betere keuzes te maken.
Wat vind je mooi aan deze klok? De romeinse cijfers, de zwarte coating, het formaat? Mocht je openstaan voor alternatieven dan zijn die er genoeg.
Als jij het wat vindt en het ook het geld waard vindt, gewoon doen.
Kwalitatief zijn dit soort modemerken vaak redelijk tot goed. Zelf vind ik de prijs-kwaliteitverhouding vaak wel scheef gaan bij modemerken. Waarschijnlijk omdat je over het algemeen best veel betaalt voor een quartz klokje (en die soms dan ook nog gewoon uit China komt). Waardevastheid ligt ook lager dan die bij de echte horlogemerken.
Niels
Nou, prijs-kwaliteit verhouding vind ik prima. Ik heb zelf ook een armani horloge, met een automatisch uurwerk dat wel. Mijn oom, die horlogemaker is, heeft hem meteen even nagekeken want hij vond hem wel interessant. Hij zei dat het uurwerk van prima kwaliteit was, goed afgewerkt, en hij dacht niet dat het snel kapot zou gaan. Ik kan er zelf niet echt over oordelen, maar ik vertrouw mijn oom wel…
Douwe
Met of zonder automatisch uurwerk maakt wel verschil maar toch zou ik liever kijken naar een horlogemerk met een degelijke reputatie. Voor 4 à 500 euri koop ik liever een ander merk.
Ik heb ook weinig met dit soort merk horloges, maar als je het mooi vind, dan moet je het vooral kopen. Het gaat er tenslotte om wat jou het meeste raakt.
Een collega van mij heeft recentelijk een chronograaf van Hugo Boss gekocht, 595 euro inclusief BTW. Over het uurwerk (quartz) kan ik weinig zeggen, maar de afwerking van de o.a. band en de wijzerplaat zijn van behoorlijk niveau.