Qua ‘plakmerken’ vind ik fossil juist best stevige horloges leveren voor het geld. Voor rond de 100-150eu heb je al best een fatsoenlijk horloge van dit merk tegenover het dubbele bij merken als Diesel en Armani.
Aan ts, natuurlijk komt iedereen aan met een Seiko als advies op dit forum, welke qua bouwkwaliteit stukken beter zijn. Helaas ogen ze vaak wat saai, dus of je je zoon kan overtuigen betwijfel ik. Misschien helpt een kek kleurtje op de wijzerplaat: https://www.misterlimited.com/Presage-SRPB41J1-Automatic#&ui-state=dialog.
Verder kan ik gecoate horloges niet echt aanraden, omdat krassen hier zo desastreus zijn.
Vaak zijn deze metalen donkere horloges met een coating donker gemaakt. Het nadeel hiervan is dat alle krassen heel duidelijk zichtbaar worden.
Bedankt allemaal voor de berichten! Hij viel toch wel gelijk voor de Seiko chrono. Dus hij is al wat om. 17 jaar geworden btw
Al ben ik de laatste die hem zal tegenhouden om de armani te kopen hoor. Als hij die echt wil hebben dan moet hij daarvoor gaan natuurlijk. Maar door persoonlijke voorkeur ben ik ook blij dat hij nu de seiko misschien wel mooier vindt!
Lekker zelf laten kiezen idd. Er zijn meerdere redenen waarom ik het persoonlijk niet zal doen en de drager beslist wat mooi is.
En van harte met de “kleine” man
Nou nou zeg…ik heb naast mijn Breitling (en tot voor kort een JLC) ook oa een Armani, BOSS en Fossil horloge. Lopen al jaren prima op tijd.
Volledig mee eens!
Ik begrijp je opmerking wel. Met een Miyotatje is niets mis maar met een Miyotatje voor €200+ wel.
Heb al 8 jaar ofzo n Fossil ,behoorlijk stevig ding ,draag die altijd bij verbouwingen / verhuizen/buiten werk…dikke leren band en dat ding gaat nooit kapot.
Eenmalig batterijtje erin gedaan voor 5 euro.
Was geloof ik 120 euro ofzo ,en ben dr nog steeds blij mee.
Mooi? Mwah…zou m nu niet meer kopen maar dat geldt voor bijna al mn horloges.
Dan liever een Calvin Klein. Oh. Wacht.
De Armani wordt geloof ik door Fossil in elkaar gezet, terwijl de Swatch Group CK doet. In beide gevallen weinig mis met het horloge, complete bagger zou ik het niet noemen, zoals @Mafkees, maar hij heeft wel gelijk met die SARB033, natuurlijk.
Ook daar glijden de meningen uiteen. Archimede maakt dit horloge met een Miyota 9000 serie automaat onder de kap. En dit is die 660 ballen in mijn optiek wel waard:
Er is ook een zwarte en een BiColor van:
Maar @Janpa, je zoon zou zich nog eens achter de oren moeten krabben over dat zwart. PVD is namelijk kut met peren. Bij de minste krasjes ziet het er niet meer uit.
Je kunt nog eens zwart keramiek doen, maar dan kom je in de Rado’s terecht als je dat goed wilt doen. In alle andere gevallen zou ik PVD en verguld gewoon laten zitten, dus ook die BiColor Archimede van hierboven.
Oh, EDIT, dit was ik nog vergeten:
Een bling bling chrono met glimmende zwarte band en een logo wat vanaf de Kuiper-riem zichtbaar is is nooit “netter”.
Tenzij je heel erg van de bontkragen bent.
HAha, bedankt… Nee, niet van de bontkraagjes! Nuchtere fries
Tja, zwart wil hij toch echt… toetsweek achter de rug dus nu mag hij daar naar kijken. Laat weten wat het gaat worden. Armani denk ik niet (meer)
Gok zelf Seiko chrono… Maar we zien wel!
Bedankt allemaal voor de input.
Ter inspiratie: Seiko SCVE041 wellicht? Automaat, clear case op de achterzijde, volledig in het zwart, limited XXX/500 stuks. Dressy en sportief. Misschien net ietsje duurder, maar <€400 met import moet sowieso lukken?
Mijn zoon heeft jarenlang met veel plezier een Fossil gedragen. De enige die een probleem had met het prut uurwerkje, in relatie tot de prijs van het horloge, was ik. Maar ja, het was zijn horloge en hij was er zeer content mee.
Dus: als ie die Armani mooi vindt en zijn geld er aan uit wil geven, wie zijn wij dan.