Emporio armani of

Mijn zoon is zijn g shock voorbij gegaan en wil nu wat “netters” hebben. Hij werkt ervoor, net verjaardagsgeld gehad dus bestedingsruimte 250/ 300 euro.
Hij is momenteel gek op de emperio armani ar1451. Zwart bandje en kast ook. Dit is wat hij graag wil. Netjes en liefst alles donker.
Nu ben ik zelf geen nette klok drager maar mijn gevoel zegt dat er misschien meer te krijgen is voor 250/ 300 en dan ook qua merk. Of is dit een goed/ redelijk merk?

Graag tips die ook bij budget passen.
Bedankt alvast!

1 like

Bij Armani betaald u puur voor het merk naampje wat er op staat. Seiko heeft een aantal kwalitatief veel betere horloges in u besteedings ruimte, mocht tweedehands een mogelijkheid zijn kunt u bijvoorbeeld naar Hamilton en Tissot kijken

Het is complete bagger, nog erger dan Daniel Wellington en MVMT bij elkaar. Rotzooi. Ik zou er nog geen 10 euro voor lappen.

Het is een dooddoener maar laat hem maar eens een Sarb033 review video zien.

6 likes

check gewoon Seiko.nl en bekijk wat in het budget zit. Alles wat je op die site in je budget vindt is beter dan die Armani.
Als je iets leuks gevinden hebt, kun je altijd nog googlen of een andere aanbieder het goedkoper heeft.

Deze bijvoorbeeld voor 280 euro.

of deze nog goedkoper en dressier:

ik zou kiezen: of

Armani horloge kleedt wel goed af bij een bontkraag

10 likes

An absolute shitter. Voor dat bedrag veel betere horloges te krijgen zelfs met automatische uurwerk. Armani is een mode merk die Chinese goedkope klokjes op de markt brengt tegen een hoofdprijs. Je betaalt alleen voor de naam.
Seiko Sarb033 is een aanrader! You can’t get any better for that kind of money. Succes!

2 likes

Het merk staat onder de liefhebbers niet echt hoog en goed aangeschreven. Echter bepaald de smaak van de persoon die hem gaat betalen en dragen wat mooi is.

Ik denk dat er zeker wel beter te krijgen is voor dat geld, er zijn al goede opties gegeven. Hou er ook rekening mee dat de zwarte coating zeer kras en slijtgevoelig is. Na een half jaar zit het onder de krassen en kale plekken.

Ik zou zeker bij Seiko kijken maar vergeet dan ook Citizen niet. Ook leuke betaalbare horloges die gewoon goed zijn.

2 likes

Een keer geen seiko, en misschien is deze qua specs nog wel beter dan de skx007
saffier, automaat, zwart zoals je zoon wil, en een stuk goedkoper dan het budget.
Kan hij nog mooi wat anders erbij kopen. ( en Armani wil je echt niet, de 12 uur marker is laatst spontaan bij het Armani horloge van mn collega losgeraakt)

en om het geld hoef je het niet te laten, €143,- pietermannen!

http://www.creationwatches.com/products/orient-automatic-288/orient-ray-raven-ii-automatic-200m-faa02003b9-mens-watch-10618.html

8 likes

Kan me vergissen, maar volgens mij heeft deze geen saffierglas. Zou voor mij geen dealbreaker zijn overigens. Heb zelf een Orient Ray (eerste generatie) en die zou ik altijd verkiezen boven welke Armani dan ook.

Hoe oud is je zoon? Als hij dit een mooi horloge vind zou ik daar gewoon voor gaan. De smaak ontwikkeld zich vanzelf wel in de loop van de jaren.

7 likes

Dat heb ik dus ook…laat lekker kopen wat hij mooi vindt ipv misschien in zijn ogen n oubollig horloge opdringen.
Een Fossi bv valt heus niet na 2 jaar uit elkaar hoor…en dan heeft ie waarschijnlijk allang al n tweede.
Maar voor 250/300 zou ik niet kiezen voor n Armani…

1 like

Ik heb niet de illusie de jeugd te kunnen beïnvloeden.
Merkenmarketing heeft zich diep genesteld in het jonge brein.
Ook al is die Seiko chrono 10 X beter…er is geen beginnen aan.
Dus, lekker die Armani gaan kopen.

1 like

GVertel hem eens om zich te verdiepen in merken en kwaliteit en prijs verhoudingen. Zeker bij verschillende horloge “merken” wil dit nog wel een beetje verschillen. Maar misschien is dit ook gewoon een goede keuze voor hem. Als dit is wat hij nu wil en kan betalen is dat natuurlijk goed.

Ik spreek hier zelf uit ervaring, armani was voor mij wel een stapje ver maar de fossils vroeger zeker zitfen bekijken (ben nu 18) en het uiterlijk was dan alles waar je naar keek. Gelukkig nooit gekocht, wel deze een keer gehad met kerst. https://www.williaml1985.com/nl/calendar/54-vintage-style-calendar-3760256220252.html
Maar goed, wat de rest zegt, je kan het hem proberen af te raden maar anders komt het besef in de toekomst vanzelf, net zoals die bij mij kwam.

1 like

Mijn meisje loopt al een jaar of tien met dezelfde Armani.
Ziet er op zich ook nog best mooi uit en is (ondanks al mijn inspanningen) niet echt kapot te krijgen, op het mineraalglas na. Zit gewoon een heel goedkoop kwartsuurwerkje in, maar die houdt zich ook prima aan de COSC normen van mijn Omega.

2 likes

Schande!! :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Daarom…al die goedkope ( of dure ) plakmerken afzeiken is onzin…ze lopen over 10 jaar nog steeds en zijn dan n batterijtje van 5 euro verder.Ieder zijn ding :facepunch:

5 likes

:point_up: Ik meen dit :wink:

1 like

Heftig zeg… Sterkte! :upside_down_face:
Nee ik ken de struggle, inmiddels draagt m’n vriendin meestal een Seiko 5je die ik aan haar heb gegeven, maar ook dat was een meerjaren plan :smile:

Edit: ho ik zie dat dit weer flink off-topic is, on topic: Lastig want ja hij wilt een Armani dus dan zal dat merk ook in z’n hoofd zitten. :grin:Maar kwalitief is het inderdaad niet veel, zoals hierboven al ruim gemeld :slight_smile:

2 likes