Afgelopen donderdag na een hunt van bijna 2 jaar eindelijk de omega MK 40 in ontvangst kunnen nemen. In de afgelopen 2 jaar ben ik een paar keer een exemplaar tegen gekomen, maar de staat was minder dan die emveezet te koop had staan. Wat ik zo tof vond van hem is dat, hoewel mijn grens qua prijs te laag was voor hem hij het toch aan mij gunde: liefhebbers onder mekaar.
Ik ben na mijn werk naar Gelderland gereden en daar kon ik hem in ontvangst nemen: wat bleek, hij is ook nog eens een BMW liefhebber net als ik (hoewel mijn ex lease bak schril afsteekt tegenover zijn beauty…). Blij met mijn omega om mijn pols reed ik voldaan naar huis en ik ga timen hoe snel ik er over ga doen: chrono aan. Na een paar minuten even kijken, en ik dacht…zo snel heb ik toch niet gereden? Nog geen minuut gepasseerd…? Het bleek de minuten chrono te zijn: die bleef stil staan.
Bij thuiskomst een filmpje gemaakt en deze opgestuurd naar Marco, maar hij bleek net zo verbaasd en teleurgesteld, maar hij stelde me gerust dat het hoe dan ook goed zou komen. Dat stelde me inderdaad gerust. Een dagje aangekeken, wellicht kwam het doordat de klok een tijd niet volledig was opgewonden, maar helaas. Ik heb toen voorgesteld om naar Wesselink en Vreeker te gaan om hem te laten bekijken: Marco vond dat een goed idee.
Zaterdag ben ik naar Alkmaar gereden en heb hem laten bekijken door Wesselink: bleek een rad te zijn die net de minuten register niet raakte: zo opgelost. Kosten? Gratis, maar ik was zo blij dat ik hem een kleinigheidje heb gegeven voor de fooienpot. Ik heb daarna Marco nog even laten schrikken door hem te appen dat het uurwerk naar de Filistijnen was…
Kortom, emveezet/Marco is een echte aanrader als verkoper, maar ook als horlogeliefhebber die niet gaat voor de laatste euro: een echte straight shooter!
Dank nogmaals Marco en veel succes met je zoektocht naar jouw volgende exemplaar in je collectie!