En als we zoveel complicaties hebben dat ze niet meer op 2 wijzerplaten kunnen

dan lossen we dit toch op dmv de reverso een 3e wijzerplaat te geven :slight_smile:

Veel gecompliceerder kom je ze niet tegen.
Super uurwerk, mooi en interessant helaas iets te dik omwille van alle complicaties. En tja, de prijs … daar denken we beter niet aan LOL

Voor alle duidelijkheid, dit is NIET van mij ! maar net zoals bij de Gyrotourbillon II kon ik ook deze ruim 2 uur proberen

die was ook in die tv documentaire.

ik heb hem ergens ook gezien in platium of witgoud kleur. die was nog mooier dan gewoon goud.

echt een klokje wat wel bij mij zou passen onder een antraciet pak :#

JLC staat op grote hoogte als het gaat om mooie en bijzondere calibers.

Werkelijk schitterend gewoon.
Heel mooi die foto’s en wat een geluk heb jij om ze 2 uur in je handen te mogen hebben.

Ik ga er nu ook maar vanuit dat je er 6 uur bent geweest en van de week ook nog met de foto’s van de Grande Sonnerie komt?

LOL

nee, de Grande Sonnerie was er niet. Maar eind dit jaar is hij verwacht en zal ik hem zien.
De Gyro en deze triptyque waren trouwens genomen op andere data.

Kijk dat is nou zo’n ding wat werkelijk niks voor mij is, maar ik zeer kan waarderen.(en niet alleen omdat het niet waterdicht is :smiley: )

& ok, witgoud zou ik nog meer waarderen, maar wat een geweldig inventief horloge.+

Prijs niet vertellen, daar hebben ze tijdens het bouwen lang genoeg over na kunnen denken.

Zeer mooi horloge met een uitstraling die bij heel veel verschillende mensen past.

Bruno Schreef:

LOL

nee, de Grande Sonnerie was er niet. Maar eind dit
jaar is hij verwacht en zal ik hem zien.
De Gyro en deze triptyque waren trouwens genomen
op andere data.

Jammer, ik was er me er al op aan het verheugen, maar dat komt natuurlijk door dat programma op tv. Ik kan het nooit betalen, en ook niet perse wat ik zou willen hebben, maar wat een vakmanschap en kunst.

Dat blijft een bijzonder klokje. Wat ik mij afvroeg is hoe het gedeelte onderop (eeuwige kalender) z’n energie krijgt. Door het reverso mechanische kan dat toch niet vanaf de veer die in de kast zit?

marnix_moed Schreef:

Dat blijft een bijzonder klokje. Wat ik mij
afvroeg is hoe het gedeelte onderop (eeuwige
kalender) z’n energie krijgt. Door het reverso
mechanische kan dat toch niet vanaf de veer die in
de kast zit?

ik geloof (als ik he tmij goed herinner) dat dit onderste deel eigelijk geen continu energie krijgt. Het is de perpetual calendar die daar zit en deze zou telkens juist gezt worden als de de reverso open flapt. Doormiddel van tandwieltjes/haakjes bij he topendraaien van de reverso. Maar op zich zit er geen extra mouvement in dat stuk

1 of 2 per dag schiet er een pinnetje uit de kast van de reverso omhoog in het frame.

Dat drijft een mechanisme aan, dat de functies in de achterwand aanpast.

Een mooi horloge, vorig jaar bij JLC mochten we ook hiermee spelen.
Wel erg dik, net als de gyrotourbi.

Veel gecompliceerder wordt het niet volgens mij.
maar wederom prachtig!

Met vriendelijke groet.

N.Visser.

Thx, hoe verzinnen ze 't :}

Waanzinnig mooi horloge.