En daar is Polsje.....

Goedenavond,
Al mijn ‘hele leven’ geïnteresseerd in horloges, maar dat nooit als verzameling gezien; een horloge is toch om te dragen.
Als tiener bovenbouw scholier, woonachtig op Curacao, op zoek naar een echt waterdicht horloge. De meeste horloges in de vochtige tropen daar raakten beschadigd door vocht.
Dat in combinatie met zeilen en snorkelen leidde tot de zoektocht naar een duikhorloge met schroefkroon. Mijn vriendjes gingen voor een Quartz, toen helemaal hot, van Seiko, Tissot of Citizen. Ik niet, weken zoeken, sparen en snuffelen bij S&F op het Maduroplein, en toen gevallen voor een Omega Seamaster automaat. Na 2 reparaties aan de kroon en de derde schade daaraan, geld terug gekregen en over gestapt op en net nieuwere Seamaster, met een mooiere band. Dat was 1980. Horloge ± 20 jaar dagelijks gedragen en alles (!) mee gedaan… De Seamaster belandde in een doos en mijn vrouw vond recent het doosje weer terug bij een opruim aktie :slight_smile: De Seamaster krijgt een beurtje, en wordt daarna toch wel een beetje mijn collectors item.
Groet, Polsje; omgeving Gouda

70 likes

Welkom op HF! Mooi verhaal :+1:t4:

Welkom Pols!

Het is tijd om te gaan slapen … veel leesplezier gewenst hier @ HF! :+1:

3 likes

Welkom!

Wlelkom👍

Ja dat zijn de leuke introductie verhalen ! Welkom op het forum en veel plezier hier :+1:

Welkom bij de club Polsje.

Welkom op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.

Een mooie tijd hier toegewenst!

Van harte welkom :+1:
Ik ben benieuwd naar een foto van de Seamaster!

Welkom hier Polsje en ik ben benieuwd naar een mooie foto!

Welkom amigo!

Ahhhh, vet man! Hier nog een die heel benieuwd is naar de foto’s!

Heel cool! Kom maar door met een nooie foto!

Welkom bij je nieuwe verslaving.

Welkom op HF. Veel lees - en kijkplezier op het forum. Benieuwd naar een foto van je Seamaster :thinking:

Leuk verhaal! Welkom!

Welkom :partying_face: Foto’s of het is niet gebeurd!

Welkom hier bij HF !

Welkom, en laat ook mooie foto’s zien van je aanwinsten, en niet alleen om je polsje

Welkom Polsje! Een foto van de Seamaster zou wel leuk zijn….

Veel plezier hier😊