En daar zijn weer een paar fake's!

Ja hoor, tijdens mijn (dagelijkse) zoekactie op Ebay, naar mooie Omega spulletjes, kwam ik er weer een paar tegen.
En ik altijd maar denken dat op Ebay alleen originele artikelen aangeboden mogen worden.
Ik hoop dat de bieders weten waar ze op bieden en niet voor teleurstellingen komen te staan.

http://www.ebay.nl/itm/261015101509?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649
http://www.ebay.nl/itm/omega-watch-/261015111464?pt=UK_Jewelery_Watches_Watches_MensWatches_GL&hash=item3cc5b68728

Oja en dit is de nieuwe manier van imitatie horloges verkopen, een originele box verkopen en er dan gratis een horloge bij doen…………zucht. Wel grappig dat er meer foto’s bij zitten van het “gratis” product, dan van de originele doos. Blijkbaar kan je op deze manier gewoon zaken doen op het net.
http://www.ebay.nl/itm/120905432640?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

En bij deze ben ik er niet achter of het klopt, ik ben benieuwd wat jullie er van vinden?
http://www.ebay.nl/itm/130689410150?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Of dit geval, wat ze hebben gedaan weet ik niet, maar in mijn optiek klopt er niks van.

Groet,
Martin

Hoe komen die verkopers aan een 100% positieve feedback score, dat zegt dus ook niets meer dan. :frowning:

Mvrgr, Andre

Die persoon die de seamaster verkoopt als gratis product bij het doosje schrijft duidelijk dat het een neppert is.
Dat moet gewoon kunnen al vind ik het niets.
Volgens mij mogen particulieren zowiezo gewoon nepperts verkopen?

Allemaal bagger volgens mij, maar wel netjes dat bij het gratis horloge wordt vermeld dat het een replica is :slight_smile:

Marz Schreef:

Die persoon die de seamaster verkoopt als gratis
product bij het doosje schrijft duidelijk dat het
een neppert is.
Volgens mij mogen particulieren zowiezo gewoon
nepperts verkopen?

als je ze mag kopen waarom zou je ze dan ook niet mogen verkopen als je dit netjes vermeld?

hcptdg Schreef:

Marz Schreef:

Die persoon die de seamaster verkoopt als
gratis
product bij het doosje schrijft duidelijk dat
het
een neppert is.
nepperts verkopen?

als je ze mag kopen waarom zou je ze dan ook niet
mogen verkopen als je dit netjes vermeld?

Dat was ook min of meer mijn punt :slight_smile:

Mee eens, hij zet het er netjes bij, dat is waar.
De rest is idd bagger, dat dacht ik ook.
Toch jammer van Ebay.

Groet,
Martin

hcptdg Schreef:

Allemaal bagger volgens mij, maar wel netjes dat
bij het gratis horloge wordt vermeld dat het een
replica is :slight_smile:

Marz Schreef:

hcptdg Schreef:

Marz Schreef:

gratis
het
een neppert is.
Volgens mij mogen particulieren zowiezo
gewoon

nepperts verkopen?

als je ze mag kopen waarom zou je ze dan ook
niet

Dat was ook min of meer mijn punt :slight_smile:

was ook meer een ondersteuning van je post dan een ‘aanval’ :wink:

hcptdg Schreef:

Marz Schreef:

gratis
het
een neppert is.
nepperts verkopen?

als je ze mag kopen waarom zou je ze dan ook niet

Ben ik het in principe mee eens, maar mag het volgens de ‘regels’ van Ebay? Moet je niet voordat je de advertentie definitief plaats bevestigen dat de door jouw aangeboden waren origineel en geen fake zijn? Een neppe Omega is nog steeds niet origineel, ook al vermeldt iemand het er ‘netjes’ bij…toch?

Groet, Matthijs

MaPaLu Schreef:

Oja en dit is de nieuwe manier van imitatie
horloges verkopen, een originele box verkopen en
er dan gratis een horloge bij doen…………zucht. Wel
grappig dat er meer foto’s bij zitten van het
“gratis” product, dan van de originele doos.
Blijkbaar kan je op deze manier gewoon zaken doen
op het net.
http://www.ebay.nl/itm/120905432640?ssPageName=STR
K:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Haha, die doos lijkt iig wel echt. >X;)

En bij deze ben ik er niet achter of het klopt, ik
ben benieuwd wat jullie er van vinden?
http://www.ebay.nl/itm/130689410150?ssPageName=STR
K:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Bandje ziet er belabberd uit voor een echte.

Bij de de Ville twijfel ik aangezien de band er vreemd en slecht uitziet, de prijs erg laag is, de foto’s slecht en de doos volgens mij niet bij het horloge past. Ik zou de gok nooit wagen iig, maar ik kan het ook mis hebben.

Bij de laatste kun je beter vragen wat wel klopt? De wijzerplaat ziet er origineel uit, alleen die kast, ziet mij er vreemd ut, nummer in de achterdekslel kan ik ook nergens terug vinden. De bezel incl deze inlay heb ik nog niet eerder gezien. Een “oud” (wel origineel) 1012 uurwerk, dat klopt niet bij de wijzerplaat, de wijzerplaat is veel moderner dan het uurwerk en een GMT functie heeft dit cal uurwerk niet.

Maar goed, dat is mijn kennis, misschien is dit een mega bijzonder model welke ik nog niet eerder heb gezien, dan hoor ik het graag. Maar ik denk dat dit horloge uit diverse (misschien wel allemaal originele) onderdelen in elkaar is gezet.

Er wordt aardig op geboden dus ik hoop dat de mensen die een bod doen wel weten waarop ze bieden, en voor hun hoop ik dat ik het mis heb.

Groet,
Martin

Wolly Schreef:

Volgens mij is nep inderdaad niet toegestaan op
Ebay maar als ze er op gaan handhaven lopen ze
volgens mijn inschatting 20 tot 30% inkomsten
mis.
Ben bang dat het hier ook gewoon weer om het geld
gaat dus dekken ze zich zelf in met de verklaring
waarmee je akkoord moet gaan.
Heb er ook niets op tegen als een replica ook als
zodanig aangeboden wordt. De rest van dat tuig
moet je gewoon aanpakken maar dat wordt dan lastig
op het www
Denk trouwens dat in verhouding Marktplaats nog
erger is dan Ebay.

Wel bedankt voor de tip. Je weet nooit of iemand
van ons wilde bieden…
Kun je ook aangeven waarom je twijfel hebt bij de
laatste 2?

Groeten,

Harold

Ze zijn alle drie fake naar mijn mening,heb er op zich ook geen probleem mee dat dit soort horloges wordt aangeboden op het net (want daar is duidelijk een kooppubliek voor) maar het moet dan wel duidelijk in de ad worden vermeld.
Groetjes, Raymond

Top dat zulke berichten gepost worden… Ik heb zelf zo vaak dat ik twijfel om een horloge te kopen. Maar vaak durf ik het niet aan. Zeker niet omdat de ‘goede’ nep zo vreselijk echt lijkt…

Nondeju wat een geld zeg. En dan hebben ze nog een aantal dagen te gaan.

Ronuit schandalig natuurlijk. Ebay mag je geen FAKE verkopen dus deze gasten moeten gewoon keihard aangepakt worden.

Ik heb de eerste 3 advertenties "aangegeven"bij Ebay. De eerste 2 als zijnde imitatie horloges, en de 3de met de vraag of dit wel mag, iets aanbieden en daarbij een “fake” horloge cadeau geven.
De laatste 2 heb ik maar gelaten voor wat het is, aangezien ik niet weet wat ik daarvan moet denken, al ben ik er vrij zeker van dat die laatste een knutsel klokkie is. Maar goed, ik ben benieuwd hoe Ebay met de meldingen omgaat. Als ze net zo te werk gaan als Marktplaats schiet het niet op. Hoeveel meldingen ik daar wel niet heb gemaakt met 0 resultaat.
We zullen zien, laten wij als forumleden in ieder geval gewaarschuwd zijn.

Groet,
Martin

En wat ze bij deze hebben gedaan?!?!? Ik vond het te leuk, vandaar even de link.
Overigens verteld deze verkoper er netjes bij wat er mis is, hij had overigens beter kunnen zeggen wat er wel klopt, dan was die sneller klaar geweest (:smiley:

Gr

Voor zover ik weet is marktplaats van eBay. Het zou me dus niets verbazen als dezelfde richtlijnen worden gehanteerd mbt imitatie (of het ontbreken daarvan)

Ebay heeft Marktplaats idd overgenomen (voor een gigantisch bedrag).

Alleen MP is toch heeeeel anders dan Ebay, over het algemeen is Ebay een stuk serieuzer, en een echte veiling site.

Ter vergelijking is MP meer een rommelmarkt en Ebay een veilinghuis.
Dat betekend ook andere “voorwaarden” maar goed, zoals MP omgaat met imitatie goederen is ook niet normaal, ze denken alleen aan hun eigen omzet. Als ze imitatie zouden verbieden lopen ze heel wat centjes mis.

Groet,

open rotor, 50 meters? Fake?

Erg jammer dat je op Ebay blijkbaar ook zo goed moet uitkijken. En fake blijft fake, of je het er nu bij vermeldt of niet…

Groeten,
Richard