Mooie vondst zeg, heel gaaf.
Super mooie vondst met geschiedenis.
Mooi verhaal en dito horloge!
Mooi verhaal en prachtig horloge .
Ik zou niet besparen op een service
Hartstikke leuk horloge, dat zeker een service verdient. Als je het horloge nu gaat dragen, na zoveel jaren, dan zal er overmatige slijtage optreden door de oude smeermiddelen.
Op internet kom je wel meer plaatjes tegen van dit horloge hoor. Zoals hier:
Daar zit ook een duidelijke foto van het uurwerk bij en volgens mij zit hier een Peseux 330 uurwerk in. Kwalitatief een prima uurwerkje, dat door iedere horlogemaker goed te servicen is.
Veel plezier met dit mooie horloge.
Hier wat bijzonderheden over dit uurwerkje:
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&Peseux_337
Doet me denken aan deze bij mij.
Ook tijdens het opruimen van de spullen van mijn gestorven opa gevonden.
Mooi horloge trouwens!
Mooi speurwerk, thanks!
Ik had op het nummer ‘2568’ op de achterdeksel gezocht, met enkel het Catawiki resultaat…
Leuk avontuur, lekker beschreven en een horloge dat er toch uitspringt in die doos.
Als die daar in blijft maakt het niets uit, maar om te dragen lijkt mij een ‘tapering’ dus verlopend (bijv 17 naar 14mm) bandje mooier in het tijdsbeeld passen.
In elk geval veel plezier er mee
Leuke old school Gazelle ook met van Schothorst velgen😀
Thanks! Dát was dan weer een kringloopvondst
Uitstekende keus die groene band en een mooie vondst. Geniet ervan!!!
Prachtig horloge
Leuke vondst, gefeliciteerd
Ik zou behalve in een servicebeurt ook even investeren in een nieuw glaasje. Die er nu op zit is veel te hoog en vloekt met die mooie dunne kast
Die vind ik nou juist heel mooi, vooral hoe de wijzerplaat hierdoor voor het oog wordt vervormd.
Van harte met zo een mooie en leuke vondst uit de family.
Geniet ervan!
Enig idee Hoe oud die ongeveer is?
Dan zo laten uiteraard
Ik plaats zelf altijd het laagste glaasje wat past, zeker bij zulke dunne horloges
Mijn vader is van ‘51 en kan zijn vader niet zonder het horloge herinneren, dus ik denk begin jaren ‘60 ergens.
Horloge is cool. Leuk man.
Maarrr…
Geweldig. Daar neem ik m’n hoed heel diep voor af, Henk. Da witte gij ook.