Dan kan je ook voor een stuk minder dan 2k een erg nette Breitling vinden. Maar zelfs al gaat je droomexemplaar a 2k, maakt 't uit dat ie 20 jaar oud is als ie bijvoorbeeld NOS en aantoonbaar serviced is? Als dat echt het horloge is waar je blijvend gelukkig mee bent is dat geen slechte investering lijkt me.
Of je houdt de markt goed in de gaten en koopt voor iets meer dan 2k gewoon weer een lekkere Breitling Colt automaat.
Ik kan dit niet als verslaving zien, ja of het moet ten kosten gaan van je leven.
Bijvoorbeeld als degene waar je een relatie mee heeft aandacht wil en je zegt nee ik ben druk met naar mijn horloge kijken.
Of datje niet meer naar je werk gaat omdat je denkt nee moet op horloge forum kijken, of als je tanden er uit vallen omdat je ze niet meer poets, omdat dat van je horloge bandjes wissel tijd af gaat, ja dan is het een verslaving.
Voor de rest is het jagen gewoon leuk, het is leukig en meer dan dat kan het toch niet zijn.
Ja ja …
proost man
Volgens mij kan je nog geen verkoop advertentie plaatsen met TL1.
Nog even volhouden dus.
Blijkbaar heb je geen horloge gevonden waar je het mee kunt doen. Toch vind ik je verhaal onlogisch. Als die Breitling zo geliefd was, waarom dan niet de Tissot en Squale weg gedaan en die Colt gewoon lekker dragen? Dat hoeft helemaal niet te escaleren.
Zelf vind ik 1 horloge niet leuk, ik mag graag variëren. Maar als je me morgen vroeg om het terug te koken tot zes stuks heb ik helder op het netvlies welke dat zouden zijn. Tourby, King Seiko, Farer, Serica, Nomos, Smiths. Als ik het met 1 horloge moest doen denk ik dat het de Nomos werd, met geduchte concurrentie van de Serica.
Nee.
Ook nee.
Trouwens: Die Doxa is wel cool, maar als enige horloge? Hmmm.
Omdat de Tissot een emotionele waarde heeft: cadeau van mijn echtgenote, en ik weet dat ze zich dat toen eigenlijk niet kon veroorloven…
De Squale was leuk, niet meer dan dat.
De Colt was een toppertje, maar quartz.
Horlogeritis en logica gaan trouwens niet samen, dat weet jij ook wel.
Ik vraag mij oprecht af wanneer dat haten op quartz eens in de ban zal worden gedaan. Het lijkt me bijna een mooie nieuwjaarsresolutie. Bovendien is de gemiddelde Breitling quartz nog een High Accuracy Quartz ook. dat zijn geen slechte machines.
Als geen ander.
Maarreh, als ik jou was geweest had ik dan de Tissot en Breitling lekker gehouden, Quartz is de beste shit. Accurater, schokbestendiger, goedkoper in onderhoud… Ik zie de nadelen niet.
Ach, ik wil gewoon weer wat anders en quartz is geen punt hoor, maar wil gewoon door.
Ik zie trouwens net dat mijn Colt Ocean alweer in het blauwe gedeelte staat …(maar dan met heel matige foto’s erbij, die hem geen eer aandoen)