En dan nu....Het Zwarte Gat ?

(bron Getty pictures)

Mid-life crisis ? Covid-saga overload ? Winterdip ? Te verwend ? Of een mix van dat alles ?..
Feit is dat,nu ik mijn geliefde Breitling en Squale van de hand heb gedaan en ik het enkel met mijn Tissot Powermatic 80 moet stellen, er een onbehaaglijk gevoel blijft nazinderen.
Zo’n beetje van: " OK, dat was het dan, of toch niet.? Ik kan toch niet enkel doorgaan met mijn Tissot?.."
Natuurlijk kan dat ! Maar wl ik dat ?
Nee, ook al blijf ik gek van horloges, ik hoef niet per sé 5 of 6 van die dingen. Maar 2, ja dat is toch wel ideaal
En dan begint de zoektocht weer. Kennen jullie dat ? Domme vraag, laat maar, ik weet het.

Van alle horloges, die ik sinds ik mijn VERSLAVING (ja, want dat is het jongens en meisjes : een verslaving en géén hobby), heb gehad, zal de Breitling Colt me toch altijd na aan het hart blijven liggen.
Dan vraag je je af " Why the f… heb je hem dan weggedaan, lapzwans ??"
Tja… verslaafd zijn betekent ook dat je na een tijdje straffer spul nodig hebt om niet aan ontwenningsverschijnselen te moeten lijden, of erger nog echt ziek te worden en …

Dus nu sta ik voor het grote dilemma : gaan we weer voor een vintage Breitling en gooien we 2k op tafel voor een stuk metaal van 15 of 20jaar oud ?
En ga ik die dan langer dan 1 jaar dragen, hem koesteren voor de komende 10 jaar ?
Of koop ik lekker geen gebruikte Breitling, en spendeer ik die 2k aan iets ‘interessanters en nieuwers’ dan een “bling bling, kijk eens wat een ding”?

Doxa 300T bijvoorbeeld ?! Mooi, fantastische bracelet , maar zo waardevast als een Dacia Lodgy

(bron Doxawatches.com)

Ik weet het even niet meer, straks het gewoon keihard op een zuipen zetten, lijkt me nog het beste

Anyways… aan ieder van jullie alvast al een knallend uiteinde gewenst en een mooi begin van 2022 !

36 likes

Lekker hoor! Veel draagplezier gewenst en alvast het beste voor 2022!

Dit is altijd de oplossing op Oudjaarsdag. En vergeet niet: drinken op deze dag is geen sprint, maar een marathon :beers::wink:

4 likes

Daar kom je nu mee….

1 like

Kan de nieuwe PO met 43,5 aanraden!

Ben er erg blij mee en voorlopig meer als tevreden… = geen drang naar iets nieuws!:see_no_evil::speak_no_evil:

6 likes

Precies dit heb ik ook dus! Een doxa lijkt me leuk maar beetje gebruikt niet te vinden en voor een nieuwe moet je heel zeker van je zaak zijn

Ik zou zelf nooit de courantheid meenemen in mijn overweging, anders koop je nooit het horloge wat het beste voelt.

Proost en beste wensen.

1 like

Tuurlijk… maar aan de andere kant als je het kunt minimieren :blush:

Ben hier maar net maar herken de symptomen. Mijn benadering: blijf lekker sparen, kijken, zoeken en proeven, maar beperk de collectie tot drie. Grail, beater, joker. De beater en joker zijn inwisselbaar. Probeer de “schade” tot een minimum te beperken.

Grails, beaters, jokers… phfff neem het dan niet allemaal een beetje te serieus?

Ik zag black hole staan dus dan kan het er maar eentje zijn die je zoekt:

1 like

Ja… je hebt natuurlijk gelijk.

:grinning:

Dit en dan met je dronken hasses op Chrono24 gaan surfen. Succes gegarandeerd :grin:

6 likes

Haha, nee zeker niet. Maar om een beginnende verslaving in de hand te houden zijn soms “drastische” maatregelen nodig.

1 like

Hahahahahaha…

Was het maar waar :joy:

2 likes

We geloven je wel, hoor ! :wink:

1 like

Ik heb al zoveel “grailwatches” gehad (en nu ook) dat ik er niet in geloof.

Ik ga nooit rust vinden, maar op zich is dat ok, want de reis is ook boeiend :wink:

5 likes

Don’t we all … :sweat_smile:

1 like

Je kan toch ook gewoon een nieuwe Colt Quartz vinden voor ±2k? Als ik 't zo hoor doet een Breitling 't wel voor je maar heb je liever modern staal.

Edit, ik bedoelde deze. Moet je kunnen vinden voor 2k.

1 like

Breitling doet het zeker voor me, maar heb het toch meer voor de Breitling youngtimers dan voor het nieuwe spul.