En dan zit je te kijken naar iets nieuws in t hogere segment

Geachte mede hfers.

Tijdje door omstandigheden weg geweest. Vooral heel druk met werk enzo zit ik intussen toch weer te kijken voor wat nieuws.

Budget is ongeveer €5500 met klein beetje rek.
Max 42 mm.

Ik zit te kijken naar de volgende horloges waarvan ik alleen een JLC heb omgehad en de seiko binnenkort eens te passen. Weet dat ze m in Duitsland op voorraad hebben.

JLC reverso. Al zal een handopwinder denk ik buiten bereik liggen. Vind t simpele en t rustige mooi. maar t gaat even om t plaatje. Ik lees er redelijk weinig over op t forum, over JLC

GS snowflake

En daarnaast zit ik ook te kijken naar Omega.

Wat vinden jullie.

Of ik nog andere dingen mooi vind?

Ehm. naast de genoemde modellen zit ik ook aan een chronograaf te denken een Tag Heuer 18 telemeter (chrono naast elkaar) of speedmaster. Al moet dat waarschijnlijk dan weer hierna komen. Keuzes keuzes zucht.

1 like

Wow, ik wou dat ik je probleem had…van de getoonde 3 zou ik persoonlijk voor de GS gaan. Wat een schitterende wijzerplaat. De energiereserve is voor velen een misser, maar ik denk dat ik er geen moeite mee zou hebben.

Aangezien jij aangeeft dat je simpel en rustig mooi vindt, is dat wellicht een punt?

Allemaal prachtig. Ik vind de jlc wel gaaf maar hij lijkt me een beetje braaf.
Van jouw opties zou ik voor de Speedy, AT of de GS gaan. Of de Heuer. Never mind, allemaal geweldig… :wink:

Van de genoemde drie vind ik de JLC het mooist. De GS is ook prachtig, maar dat hele Spring Drive-elektrisch systeem spreekt me niet aan.

Wel moet je de Reverso een paar keer goed passen, de kast is heel anders dan andere horloges die ik zelf gewend ben. Hij past bij mij niet zo goed, misschien over een jaar of 20… Op foto’s vind ik hem wel prachtig.

De Omega spreekt me niet aan.

Zou de Omega nemen. Hou je ook nog n dikke 1.500 in je portemonnee

1 like

Geen idee wat je leeftijd is maar die JLC kan altijd nog…

Die Omega is mooi maar ik zou me mateloos irriteren aan het feit dat de datum geen snelverstelling heeft.

Als je een GS overweegt zou ik zeker deze nemen: GRAND SEIKO SBGH037. Pange heeft er eentje. Het is dat ik al iets met een zilveren plaat heb. Dit is wel een van de mooiste en een absolute allrounder. Koop er een leren band bij en je kunt perfect afwisselen.

2 likes

Deze?

6 likes

Ik heb wat betreft de grand seiko wel al de hi beat om gehad. Echter die deed me niet veel.

Vinden jullie een JLC een horloge voor iemand op leeftijd (Ga richting midden 30).

Ai. AT geen snelverstelling?? Das zou nog weleens een dealbreaker kunnen zijn.

Rolex. Hmm. Heb er altijd beetje aversie van gehad. Al kom ik een beetje daarvan terug. Wellicht ook een optie om mee te nemen. Zucht dan meot ik maar weer even naar de juwelier

1 like

JLC kan prima, ook op jouw leeftijd. Prachtig!

2 likes

JLC is een prachtig merk! Te zonde dat je het hier niet zoveel ziet idd…ben zelf weg van de Master Control Geographic.
De Reverso’s zijn natuurlijk klassiekers, maar het moet wel bij de “fase in je leven” passen, als je begrijpt wat ik bedoel. Overigens heeft William Wien een mooie Reverso Ultra Thin (handopwinder) ruim binnen je budget te koop staan…

Van bovenstaande opties…toch de Omega…en anders de GS

Hoop ooit ook in deze positie te mogen zitten.
Als je eenvoud mooi vind zal je ook naar een IWC Portugieser kunnen kijken.
Zelf vind ik verschillende Panerai modellen erg mooi al zijn deze vaak 44mm.
Uit jouw rijtje zal ik voor de Aqua Terra gaan denkik.

Succes!

Ja, je kan niet fout gaan met deze horloges.

Inderdaad. Wat @El_penumbra zegt :wink:
De sbgh037 is erg mooi met 40mm en strakke hoeken en lijnen.

En als je een eenvoudige dress handopwinder zoekt?

De Telemeter 18 is trouwens ook erg mooi. En een van mijn favoriete horloges.

9 likes

Ik vind een JLC prima kunnen voor iemand mid 30, maar ik zou dan eerder voor een Master Control gaan.
Ondanks dat de Reverso van oorsprong een sportief horloge is, vind ik 'm voor mezelf interessant als ik 50 word ofzo.

1 like

@viewport. Als ik even snel op uw profiel lees dan heeft u een GS (gehad) Ervaring ten opzichte van bijv Rolex of Omega. Kunnen hun zich ermee meten of is het nog beter? bedoel voor veel mensen is het een struikel blok is een Seiko van catalogus prijs dik 5k

Ik weet niet zeker of dat de high beat is die ik heb omgehad. Hij deed mij niet veel. Wellicht eerste gevoelskwestie. Echter tsja. Wellicht ook de plek en personeel. Heilige weg Amsterdam. Staat een jong meisje alleen die er net werkt en dit gewoon toegeeft… Ik weet er niet zoveel van… Arghhhh…

Hallo… Zeg capabel personeel in je winkel. Ik kom niet om iets te passen/bekijken van €100… Sorry moest het even kwijt.

Wat betreft William Wien een grijze handelaar net als bij Fillipucci… Wat is nu het nadeel hiervan? Alleen die niet afgestempelde garantie kaart? Bedoel voordeel is dat prijzen scherp zijn

1 like

@Jules
Kom anders eens langs in Dordrecht.
Ik heb wel wat ervaring met bovengenoemde modellen :innocent:

gr, Paul

Ik vind de titanium Aqua Terra Good Planet een mooie optie.
Ook met stalen band te koop.

Of de Rolex 114300
Adviesprijs van 5200 Euro

3 likes

AT heb ik gehad en heeft een GMT functie waarbij je de urenwijzer apart kan verstellen. Dus die datum is zo verzet…

Even reclame voor mezelf maken. Hier heb ik een vergelijking gemaakt tussen twee Grand Seiko’s: de SBGA011 (Snowflake dus) en SBGR083.

De snowflake is een fantastisch mooi horloge, maar houd er rekening mee dat de restwaarde van een Grand Seiko rotslecht is vergeleken met andere (Zwitserse) horloges in deze prijsklasse.

Valt allemaal wel mee. Grand Seiko is razend populair :slight_smile: Omega schrijft ook lekker af. Jlc verkoopt ook moeilijk.
Als dat belangrijk is koop je een Rolex (bepaalde modellen).

Deze klassieker of zijn variant?

4 likes