En dat is snel zeg!

Ik heb wel eens vaker op het forum opgemerkt, dat ik een hekel heb aan het wachten op bestelde horloges. Mensen die hier spreken over voorpret, ik snap er helemaal niets van. Wachten :unamused: dus. Op deze.

Heb er zin an.

3 likes

Veel voorpret Marijn! De 12 uur index is net zo verbaasd als jij,

http://stream1.gifsoup.com/view/59779/nom-nom-o.gif

2 likes

Tisell??

Laco Memmingen. Kast is toch wel even anders :grinning:

Ziet er in ieder geval goed uit. een halve foto maakt het ook niet makkelijker :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Laco toch? Goede keus!

En dat wachten was bij een Stowa niet korter geweest.

Heel veel voorpret dus :wink:

gr, HJR

1 like

Maar wel spannender. Geplukt van de site. Vond hem wel mooi.

Mooie keus, ik hoop niet dat je er opvliegend van wordt. :smile:
Of ben je dat (soms) al niet een beetje. :wink:

Ik ben wel opvliegend ja. Dat heb je als misantroop :relaxed:. Maar dit hoort niet in dit topic thuis, daar hebben we off topic voor.

Bedoelde ook meer (op) Flieger. :relaxed:

1 like

Mijn beste,

Geduld is een schone zaak!!
Maar als ik dit horloge zie, dan is het geduld maar moeilijk te bedwingen.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Ongelofelijk snelle levering uit Duitsland.

De Laco Memmingen is een prachtige pilot. Ik vind hem groot ogen op mijn pols en ik ben blij dat ik geen 45mm besteld heb.
Ik heb gekozen voor de Memmingen omdat de oorspronkelijke pilots ook handopwinders waren. Redelijk irrationeel natuurlijk, de oorspronkelijke pilots hadden ook geen ETA 2801 met 28.800 Bph, waren niet sandblasted en veel groter. Maar toch, het zit er toch wat dichterbij. :relaxed:

2 likes

Gefeliciteerd! Ja, die Duitsers zijn van nature natuurlijk rete-efficiënt!
Met zo’n smalle rand/ontbreken van een bezel, heb je natuurlijk een relatief heel grote wijzerplaat. Maar volgens mij wel de juiste maat, zo. Veel plezier ermee!

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst . :thumbsup:

Prachtige aanwinst.

Welke maat is het precies? Heb je niet nog een paar wristshots voor ons, de kijkertjes?
En met voorpret wordt natuurlijk vooral de jacht bedoelt, niet het uiteindelijke wachten wanneer besteld. Wachten is nooit leuk, maar deze was het zeker waard!

42mm.

Wat wel een beetje vreemd is aan deze Laco, als je hem op het hele uur precies gelijk zet, met minuten en secondewijzer precies op nul, dat de minutenwijzer na tien minuten niet meer precies op de hele minuut(secondewijzer staat op nul) op het streeptje staat, zoals bij het gellijk zetten. Langzaam ontstaat er afwijking, alsof de dial niet helemaal symmetrisch is. De bolle glas vertekent, dus je moet goed kijken, maar ik kan niet anders concluderen dat de dial niet helemaal symmetrisch is.

Onderschat het effect van HET bolle glas niet, is behoorlijk verwarrend onder welke kijkhoek je er naar kijkt.
Mooie klok trouwens. :+1:

1 like

:raised_hands: Mooi hoor! Duitse perfectie Gefeliciteerd