En de volgende is

… deze. Een Junghans Olympic op Mp. Zomaar, zonder andere bieders in een keer raak. Voor een luttel bedrag ook nog!

Hieronder een foto van eenzelfde Junghans, te koop op het ATG forum. http://www.atgvintagewatches.com/Watches/tabid/64/wid/215/Default.aspx

Menno

Sow dan, da’s ook mooi ding! Mooi speurwerk, daar ben je spekkoper mee…

Vely nice!

Wééér helemaal goed.

Fantastisch!
En dan wel met een band die kleurt bij de wijzers hè!
Gefeliciteerd hoor.

Wow, wat een schitterend horloge! (tu)

Mooi hoor Menno, gefeliciteerd!

mvg, Frans

grootmokum Schreef:

Fantastisch!
En dan wel met een band die kleurt bij de wijzers
hè!

past prima, want het rood van de secondenwijzer komt terug in het stiksel van het bandje, da’s ook belangrijk bij sokken en stropdassen en zo :stuck_out_tongue: :smiley:

best wel mooi ondanks dat het geen seiko is ;):stuck_out_tongue:

gefeliciteerd!

en nu de olympic bullhead nog!

Mijn beste,

Wel bekome het u met deze begerenswaardige aankoop.

Gezien jou laatste aanwinsten en hetgeen nog in nota staat wordt het duwen in huize ‘horlogeminnend’ Menno.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Geweldige klok zeg!! Zo te zien een poljot 3133 uurwerk.

Veel plezier ermee!

Gr, Erik

Mooie aanwinst weer Menno.

ehwatch Schreef:

Geweldige klok zeg!! Zo te zien een poljot 3133
uurwerk.

Veel plezier ermee!

Gr, Erik

is het geen Valjoux 7734, de originator van de poljot 3133?

Zover ik weet een Valjoux. Als je op de site van Alistair Gibbons kijkt (waar dus dezelfde staat) weet je meer: http://www.atgvintagewatches.com/Watches/tabid/64/wid/215/Default.aspx (Zijn site heeft soms moeite met openen) Het gaat dus om een ‘nickle plated Valjoux 7734’

Menno

EEn mooi caliber dus de 7734, mooie techniek.
De Poljot 3133 is bijna het zelfde, want de complete assemblage fabriek is door de Russen gekocht, omdat Valjoux het bijna niet meer redden door de quartz invasie.
Hebben de Russen wellicht Valjoux met de koop gered van de ondergang??

Ik zeg bijna het zelfde want niet alle componenten zijn het zelfde. Ook de diameter en hoogte van het uurwerk is verschillend ( 0.03 mm meen ik )

Maar dit is eigenlijk weer een ander verhaal.
Blijft wel een fijt dat de Junghans een geweldige mooie klok is.

Mooi ding zeg!!

Proficiat (tu)

(tu)

Ik heb 'm ook gezien, mooi dat je met een bod klaar was, dan heb je vast een koopje gehad!

mooi hoor