En de volgende met blauwe wijzerplaat, de naam zegt 't al: Fossil Blue

Mijn fascinatie voor blauwe wijzerplaten kent geen einde, deze Fossil Blue (type AM-3691) is daarvan het tikkende bewijs. In uitstekende staat, afgelopen week in Duitsland verworven en vandaag op de deurmat gevonden. Paar jaartjes oud (ik denk van mei 2008, aangezien het gegraveerde nr. 250508 is, of klopt die redenering niet, weet iemand dit?). M.a.w. geen vintage zoals bijna al mijn andere horloges; maar toen ik het blauw van deze wijzerplaat zag moest ik 'm gewoon hebben…

Met zijn eigenaardige design, grote RVS kast waarin de lumen nog mooi schijnt is deze heel anders dan mijn andere vintage horloges, en juist daarom een leuke uitbreiding van de verzameling:

Het bandje vind ik er niet goed bij passen, is niet stoer/robuust genoeg, een lichtere bandkleur zou 'm ook beter staan.

Beste groeten,

Xavier

Wat 'm vooral zo mooi maakt zijn de contrasterende witte cijfers en wijzers. Veel plezier net jouw nieuwe aanwinst.

Gr Wouter

wk1 Schreef:

Wat 'm vooral zo mooi maakt zijn de contrasterende
witte cijfers en wijzers. Veel plezier net jouw
nieuwe aanwinst.

Gr Wouter

Goedemorgen Wouter,

Dank je! De cijfers en wijzers zijn overigens zilverkleurig. En de lumen lichten nog fel op. Boven de 12, in de kast, zit er ook een.

Op dit Forum vind ik niet zoveel threads/topics over Fossil, blijkbaar niet populair hier. Er zijn natuurlijk ook interessantere merken dan dit, het is immers een relatief ‘goedkoop’ merk.

Groet,
Xavier

Voor ik echt met horloges aan de slag ging, heb ik een aantal Fossils gehad. Het is op zich qua klok niet heel speciaal, maar ik vind ze nog altijd wel stoere designs hebben. Je hoort er hier inderdaad zelden wat over. Maar hoe dan ook, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Proficiat!

Proficiat! Ik heb ook een Fossil met een blauwe wijzerplaat.

Ik zou hem op een bruine band zetten.

Groet, Jurgen

Leuke Fossil, ik ben gek op television dial.
Maar daardoor heb ik nog een vraag over de duikring.
Hoe kan je die nu gebruiken om een nagenoeg rechthoekig glaasje.
Dat draait toch niet?
Hoe is dat opgelost?

Ik heb deze post een aantal keren bekenen en iets houd mij bezig. Ten eerste vindt ik het een mooi horloge. 100m waterdicht zou je mee kunnen duiken. De strepjes op de bazel lijken op die ban de tijdaanduiding op een duiker.

Hoe ga je die duikersring draaien bij een vierkant horloge?(:smiley:

koningcaris Schreef:

Hoe ga je die duikersring draaien bij een vierkant
horloge?(:smiley:

Probeer het eens met je Wostok, lukt best hoor.

Leuk en apart klokje weer:)

Proficiat!