Ik heb deze ooit op Etsy gevonden, werd als non-runner verkocht voor onderdelen, maar dat vond ik toch wel zonde.
Deze heeft een Unitas6360 onder de wijzerplaat.
Met de balans en de opwindveer uit de donor loopt ie nu weer keurig.
Het groene Hirsch bandje was de beste match uit mijn bandjesverzameling
Heel mooi zo op de pols.
Vierkant lijkt natuurlijk klein als je meet van links>rechts of van onder>boven,maar je moet dan eigenlijk de diagonaal meten als je wil vergelijken met een rond horloge. Dan valt het weer reuze mee.
Doen ze bij TV’s en beeldschemen trouwens al jaren ook zo.
En dat bandje is echt supergaaf. Niet alleen dat malachiet groen, maar ook de kwaliteit van het leer, zo te zien.
Op verzoek van de capo van dit topic @Lexaf wil ik deze Lip ‘Rudi Meyer’ introduceren - eerder gepost in het Niet vintage, wel vierkant topic. Elektromechanisch en uit 1974, gemaakt in verschillende uitvoeringen en met zilverkleurige, zwarte en goudkleurige kast. Een 1 op 1 reissue zou volgens mij best een knaller voor Lip kunnen worden!
Leuk ding; vierkante horloges waren eind jaren 40 een beetje uit de mode aan het raken dus je ziet dit model niet veel
Hier vandaag ook een min-of-meer vierkante Tissot. Eigenlijk een beetje een ongeplande aankoop. Zat weer wat in de rondte de bieden om verzendkosten uit te smeren en blijbaar iets te veel geboden op deze lelijkerd
M’n meest recente aanwinst hier ook maar even spammen, past volgens mij wel in dit topic; behoorlijk vierkant en behoorlijk vintage
Een Tissot Aquasport “Marine Standard” uit 1941 met een door Frédéric Baumgartner Geneve ontworpen waterdichte kast. Achterdeksel wordt met twee scharnierende klemmen tussen de lugs dichtgeklemd.
NA:
Als je héél goed kijkt kun je zien dat het een CYMA is.
Niet verkeerd, ik heb deze voor een habbekrats op de kop getikt. De prijs van het bandje, ongeveer
In de advertentie stond de maat er ook niet bij. Ik bang dat het een heel klein dameshorloge was, maar hij is toch 32x26, nog zonder de lugs.
In prima staat, loopt keurig en zelfs het glaasje niet gekrast.
Vaak service gehad. Weer een heerlijk oudje!