Hij is uit 1969👌
1969! Zo! Hij oogt veel moderner! Nou, dan mag ie zeker meedoen.
Sowieso in een hele mooie staat die je maar zelden tegenkomt!
Ja dat mag zeker. Zit nog steeds te peinzen voor welk horloge, omdat het allemaal fixed bar kasten zijn en ik vind het niet zo’n comfortabel gevoel om ze in een envelopje te schuiven en over te leveren aan postnl
Zit nu een beetje te denken aan de cal 20 tank (tweede van links) Dat is momenteel een fixed bar kast, maar die fixed bars zijn er door een of andere hobbybob compleet asymmetrisch aan gesoldeerd, dus ik wil daar weer normale bars in zetten; Wellicht moet ik dan drilled lugs maken, maar dat gaat ook wel lukken denk ik.
Gezien de stijl zou ik hem ook ouder inschatten dus ik snap je vergissing. Alleen de kreet “ancre” zag je volgens mij in de jaren 30 nog niet veel, voor mijn gevoel werd dat pas later populair, maar dat kan ik weer best mis hebben.
PB onderweg…
TV! Ja, dat is ook een soort van vierkant. Ik krijg bij deze modellen wel altijd de neiging om er een photoshopje van te maken. Zo dus:
Ah, misschien dat Ik hem daarom nooit draag.
Inderdaad niet vierkant maar rechthoekig.
Ja, maar rechthoekig de verkeerde kant op. Een tank is geen TV…
Daarom noemen ze dit ook TV-kasten
Nice! Bijzondere maar interessante vorm. Het dichtst wat ik in de buurt kom is met deze Cartier die we met de Mannen van de Tijd podcast bespraken. Deze Cartier Gondole Horizontal Grand ‘TV’ is (helaas) niet van mij hoor! Maar ik dacht er wel direct aan bij dit topic.
Dit zijn toch juist super mooie bijdragen aan het forum. Waren er maar meer zulke topics
Onwerkelijk mooi dan?!
Onwerkelijk vreemd dat ik geen vierkante horloges heb, rechthoekige ook niet trouwens.
Echte omissie.
Ze zijn zeker mooi !
Vierkant, cushion, tv of rechthoekig - al sinds de vijftiger jaren in dalende belangstelling Maakt het wel makkelijk & relatief goedkoop verzamelen.
.
Mijn vermoeden is dat de veelal kleinere ‘breedte’ van traditionele vierkante en rechthoekige cases - ook vaak voorzien van kleinere ronde werkjes - icm de behoefte aan steeds grotere horloges qua diameter aardig schuld heeft aan de geringe populariteit.
Zelf heb ik een naar mijn mening best forse rechthoekige Omega (mijn Domega) die vrijwel iedere diameterverzamelaar al bij het lezen van de breedtemaat door doet scrollen naar iets meer serieus
Grappig is - vind ik dan - dat de laatste jaren juist veel meer vierkant en rechthoekig design binnen de trend naar polskeukenklokken doorschiet - zoals bij Diesel, Guess, Boss en vele andere Fashion merken. Natuurlijk niet echt merken die het doen bij of met de gemiddelde verzamelaar en - dus? - ook niets voor de snelle doorverkopert/liefhebber ?!
Kortom een heerlijk topic om te volgen en hopelijk komt er nog veel moois voorbij - Jaeger bijvoorbeeld
Nou, in de prijscategorie waarin ik verzamel, liggen ze ook niet voor het opscheppen hoor. De TV modelletjes misschien wel, maar daar heb ik nou juist geen belangstelling voor.
Helemaal mee eens! Als er nu iets iconisch rechthoekigs bestaat op horlogegebied zijn het wel de Reverso’s. Helaas kan ik me ze niet veroorloven en moet ik me bij die horloges beperken tot plaatjes kijken. Dus, kom er maar in @Vinwat !