En het thema is: Vintage en Vierkant

Krakende wagens lopen het langst :roll_eyes: - slaat prima op deze vierkantige variant :slightly_smiling_face:

15 likes

Gaaf, deze! Ik hou van die artdeco tankjes. :penguin: :grinning:

1 like

Tof! Heb je een foto? Takano is inmiddels uitgegroeid tot een van m’n favorieten, meer zien is meer beter :grin:

Van die Watchmovements blog heb ik ook de geschiedenis geleerd inderdaad, bedankt voor de link! In het kader van bronvermelding komt de rest uit een advertentie van The Yohei Club en een jaar intensief watertanden :cowboy_hat_face: :grin:

1 like

De Takano Chateau Nouvel is helaas niet een beetje vierkant, maar hier een foto .
Best een groot horloge, 37mm.

5 likes

Hierbij een mooie vintage Nivada die ik nu op voorraad heb. Ik vind hem zelf erg tof. Hij is in bijna NOS staat en kwam met zijn originele hang tag.

19 likes

Die hoort in het “gewone” vintage topic thuis

1 like

Dat klopt, maar Barrymans vroeg in dit topic om een afbeelding van de Takano, zodoende. :blush:

2 likes

Mooi ! Heb je ook nog foto’s van het uurwerk ?

Oh, ik vind het best hoor. Leuk ding :+1:t3:

1 like

Ik heb er ook nog eentje voor dit thema: Een Seiko QT uit 1974

7 likes

Dat was even schrikken, die helemaal ronde Takano van @diashock.
Maar wel mooi, dat is zeker. Heel erg niet vierkant. Om even bij te komen van dat off topic geweld hier twee helendal zeer wel zo tamelijk vierhoekige horloges. Vierkanter en rechthoekiger kan niet. En dan ook nog New Old Stock, en Nederlands. Monté, Amsterdam, jaren '70. Wel voor dames, maar dat mag de pret niet drukken. Ik weet (nog) niet wat voor uurwerkjes er in zitten, want ik heb ze nog niet durven open maken vanwege de mint conditie van deze twee elegante handopwindertjes.
Afmetingen: 22 x 31mm voor de blauwgrijze en 22 x 35mm voor de groene. Dikte resp. 7,5 en 8mm.

16 likes

Dat zijn 2 bijzondere carré’s! Mooie combi, de strakke kast en de kleurige plaat.
Waar heb je deze gevonden?

1 like

Marktplaats… :innocent: :face_with_monocle:

1 like

Pareltjes… Je moet ze maar vinden… :face_with_monocle:

1 like

Ik heb er niet speciaal naar gezocht. Toeval bestaat niet. Dingen vinden mij, niet andersom. :wink:

6 likes

13 likes

Wauw, fraaie indices, op die sunburst ziet dat er megastatig uit! 37 mm zelfs, nice :smiley:
Dat is perfect draagbaar, zeker op zo’n mooie bruine band.

1 like

Nog eentje uit de rommelbak, deze breitling uit 1950, 22,5mm groot.

14 likes

Jazeker.

2 likes

Van jou?