Krakende wagens lopen het langst - slaat prima op deze vierkantige variant
Gaaf, deze! Ik hou van die artdeco tankjes.
Tof! Heb je een foto? Takano is inmiddels uitgegroeid tot een van m’n favorieten, meer zien is meer beter
Van die Watchmovements blog heb ik ook de geschiedenis geleerd inderdaad, bedankt voor de link! In het kader van bronvermelding komt de rest uit een advertentie van The Yohei Club en een jaar intensief watertanden
De Takano Chateau Nouvel is helaas niet een beetje vierkant, maar hier een foto .
Best een groot horloge, 37mm.
Hierbij een mooie vintage Nivada die ik nu op voorraad heb. Ik vind hem zelf erg tof. Hij is in bijna NOS staat en kwam met zijn originele hang tag.
Die hoort in het “gewone” vintage topic thuis
Mooi ! Heb je ook nog foto’s van het uurwerk ?
Oh, ik vind het best hoor. Leuk ding
Dat was even schrikken, die helemaal ronde Takano van @diashock.
Maar wel mooi, dat is zeker. Heel erg niet vierkant. Om even bij te komen van dat off topic geweld hier twee helendal zeer wel zo tamelijk vierhoekige horloges. Vierkanter en rechthoekiger kan niet. En dan ook nog New Old Stock, en Nederlands. Monté, Amsterdam, jaren '70. Wel voor dames, maar dat mag de pret niet drukken. Ik weet (nog) niet wat voor uurwerkjes er in zitten, want ik heb ze nog niet durven open maken vanwege de mint conditie van deze twee elegante handopwindertjes.
Afmetingen: 22 x 31mm voor de blauwgrijze en 22 x 35mm voor de groene. Dikte resp. 7,5 en 8mm.
Dat zijn 2 bijzondere carré’s! Mooie combi, de strakke kast en de kleurige plaat.
Waar heb je deze gevonden?
Marktplaats…
Pareltjes… Je moet ze maar vinden…
Ik heb er niet speciaal naar gezocht. Toeval bestaat niet. Dingen vinden mij, niet andersom.
Wauw, fraaie indices, op die sunburst ziet dat er megastatig uit! 37 mm zelfs, nice
Dat is perfect draagbaar, zeker op zo’n mooie bruine band.
Van jou?