En het thema is: Vintage en Vierkant

Deze gisteren van mijn moeder gekregen. Ze zag hem op de rommelmarkt liggen en heeft hem voor mij gekocht.
Heeft wat opknapwerk nodig, maar dat komt wel goed hoop ik.

14 likes

Rechthoekig maag ook!

Wat leuk! Maar niet zo vierkant… niet vierkant genoeg…
Mar ach, als jij hem vierkant vind en je bent er blij mee, dan mag je hem hier best tonen, van zo’n leuke TV worden we ook wel blij! Dikke knuffel voor je moeder!
image

3 likes

18 likes

Een recente aanwinst:

13 likes

Niet dood genoeg voor een plaatsing in het levend gemaakt topic en blij dat ik nu ook een keer iets in dit leuke vierkant topic kan plaatsen.
Vandaag 3 donors gekregen van een kennis. Een FHF, iets penankerigs en deze Renis (wat een naam…)

Geen kroon en stift, maar verder een nette kast en wijzerplaat. Daar wilde ik toch iets verder naar kijken.

Unitas 6480N uurwerk ziet er schoon (en hoopvol) uit.

Ik heb nog een Unitas 6360 met opstartproblemen liggen, daar eens de opwindstift van geleend, want je weet maar nooit.
Mazzeltje, want de stift past.
Opwinden en lopen! Wijzerverzet en datumverzet werkt ook, dikke prima.

Omdat de amplitude niet schrikbarend laag is, toch maar eens afregelen zonder beurtje

Glaasje polijsten, kast ultrasoon en even zoeken tussen de banden en de kronen, en dan kan het er ongeveer zo uit gaan zien:

Nu nog wel een stift zoeken, want deze gaat terug de 6360 in.

15 likes

Hoi Lex, ik vind deze mooi.

1 like

Goed gedaan met die Renis en nu weet je in elk geval welk nummer stift er in moet.

1 like

Bedankt voor het opzoeken Lex
Meestal vraag ik gewoon naar een opwindstift voor kalibertje xyz :grinning:

Ik heb deze nog liggen een M&M quartz met movement ETA 956.412
Ze is voor mij te klein ( pols 19.5 )
kast is 29/38 mm en 5.27 dik.
Juist voorzien van nieuw mineraalglas.
Ik schat het horloge jaren 90

5 likes

Mijn kleine bijdrage aan vierkant en vintage…

21 likes

Je zal er maar mee naar buiten durven😜

21 likes

Horloge dat van mijn grootvader was. Hij draagt nu liever Quartz.

16 likes

Hopelijk telt rechthoekig. :slight_smile:

28 likes

Jazeker! En voor deze prachtige set helemaal! Zo zie je ze niet vaak bij elkaar! :star_struck:

misschien toch twee kanten te veel :innocent:

16 likes

Een vierkante Seiko Lord Matic Special 5206-5030.
Deze 35mm brede Seiko is voorzien van een 5206 uurwerk, dit is een sneltikker. (28800)

Nummer twee is een 34x34mm Herma Calypso.
Het uurwerk is een ETA 2472.

12 likes

:star_struck: :star_struck: :star_struck:

Deze Seiko Champion J11041 zullen de meesten hier nog nooit gezien hebben. Een prachtig exemplaar, waar ik al even naar op zoek was. Ik had er wel eentje in onderdelen, maar dat was niet compleet en het liep ook niet. Maar deze was ook niet compleet, en met het andere horloge (miste tiretteschroef en kroon), kon ik het weer tot leven wekken. Gelijk maar even onderhanden genomen en het uurwerkje schoongemaakt, en voorzien van de broodnodige smeermiddelen. En nu loopt het weer als nieuw!
Gemaakt in September 1960 is deze 63 jarige vierkante schoonheid een mooie toevoeging voor mijn verzameling.

16 likes

Een legitieme verhoek naar ik hoop.

19 likes

:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like